جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در اندیمشک هرساله در فصل بهار مسافران نوروزی بسیاری را راهی این شهرستان می‌کند.

شهرستان اندیمشک یکی از بهترین مکان‌هایی است که مسافران نوروزی می‌توانند اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشند، چرا که نزدیک بودن به ۳ سد مهم استراتژیک کشور شامل سد کرخه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی، سد دز در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی و سد بلارود در شمال این شهرستان موقعیتی ممتاز را به ان داده است.

گردشگران نوروزی می‌توانند با یک شب اسکان در این شهرستان از دریاچه هر ۳ سد این شهرستان بازدید به عمل آورند.

راه آهن و فرودگاه وحدتی یکی از شاهراه‌های مهم ارتباطی ایران محسوب می‌شود و همچنین پایگاه چهارم شکاری نیز در نزدیکی این شهرستان با برپایی نمایشگاه‌هایی وسایل و تجهیزات هوایی را در جهت بازدید شهروندان و مسافران نوروزی به نمایش گذاشته است.

وجود بقعه متبرکه این شهرستان که فرزند اهل بیت (ع) را در دل خود جای داده همچون نگینی در قلب این شهرستان می‌درخشد.

اندیمشک دارای آثار باستانی همچون پل صیحه، قلعه رزه و.. است که مسافران نوروزی در ایام نوروز از این مکان‌های تاریخی دیدن کردند.

مکان‌هایی از دوران دفاع مقدس مانند یادمان تازه تاسیس بیمارستان شهید کلانتری که در زمان دفاع مقدس محل پذیرش نیرو‌هایی بود که در عملیات‌ها مجروح و شهید می‌شدند، همچنین پادگان دوکوهه در ۵ کیلومتری شمال این شهرستان میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی و راهیان نور است.

پادگان شهید زین الدین محل اسکان و استقرار لشکر علی بن ابی طالب سپاه قم نیز در اندیمشک قرار دارد.

منطقه تفریحی والفجر، تفرجگاه قلعه مختار، منطقه شکار ممنوع چهل پا، چشمه عین خوش، بنای امیرسیف، معدن چناره، بقعه امیرسیف، آرامگاه محمود علی در بخش الوار گرمسیری دره تنگوان، منطقه گردشگری منگره و ... از دیگر مناطق تفریحی گردشگری این شهرستان به شمار می‌آیند که روزانه مورد توجه عده زیادی از گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.