فرماندار اندیمشک از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست دهکده ساحلی در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک با بیان اینکه دهکده ساحلی گردشگری در ۳ فاز و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان اجرا می‌شود، گفت: فاز نخست دهکده ساحلی والفجر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

او افزود: پروژه دهکده گردشگری واقع در بخش مرکزی اندیمشک در مجاورت پل چهارم اندیمشک و دزفول و اتوبان تهران - بندر امام در زمینی به مساحت ۱۰۳ هزار مربع قرار دارد که اجرای آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و پس از مدتی به دلیل برخی مشکلات متوقف شده است.

جهانگیری با بیان اینکه فاز نخست دهکده ساحلی اندیمشک شامل؛ تاسیسات برق، آب و فاضلاب، روشنایی، تعمیر و تجهیز سیستم حفاظتی و امنیتی، هرس درختان و فضای سبز، کاشیکاری، بتن ریزی و پاک سازی ساحل است، اظهار داشت: در این مجموعه امکاناتی نظیر؛ رستوران، اقامتگاه بوم گردی، شهربازی، اسکله قایقرانی، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، محل اجتماع ساحلی، پارک آبی روباز، امکانات رفاهی، فروشگاه، کافی شاپ، دریاچه مصنوعی، چهارهزار متر مربع آب نما و آبشار مصنوعی پیش بینی شده است.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: یک هکتار فضای سبز و درخت کاری، ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع کف سازی و پیاده رو سازی، ۱۱ هزار متر لوله کشی آب شرب و آبیاری مکانیزه، سینمای روباز، پارکینگ عمومی، آشپزخانه، کمپینگ چادری، زمین ورزشی روباز از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این طرح هستند که در ۲ فاز احداث می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اندیشمک بیان داشت: با بهره برداری از این طرح در فاز‌های مختلف، فضای منحصر به فرد و امن در منطقه برای گردشگری و تفریحات سالم مردم ایجاد خواهد شد و از آنجا که محل اجرای دهکده در گذشته محل آموزش آبی و خاکی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده، این طرح با هدف پاسداشت رشادت رزمندگان اسلام، والفجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.