نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی خواف به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تنها و فقط روی کاغذ است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر احمدپور در نشست نماینده ویژه ریاست جمهور وزیر ورزش و جوانان گفت:منطقه خواف یکی از مناطق محروم است و مشکل جاده یکی از اساسی‌ترین مشکل می‌باشد مخصوصا جاده اصلی سنگان به تربت حیدریه و همچنین سایر جاده‌های داخلی شهرستان که دچار مشکل است.

او گفت: کشاورزی و دامداری در شهرستان نیز در سالیان گذشته بخاطر خشکسالی از بین رفته و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نیز باید در ارتقا این امر و حمایت جدی خواستار ما می‌باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت:معادن در شهرستان باعث رونق است، اما در کنار باید در خصوص جذب نیرو‌های بومی، تقویت نیروی‌های بومی در منطقه، و همچنین حداقل پرداخت حقوق دولتی در منطقه توجه ویژه داشته باشند.

حجت السلام والمسلمین احمدپور گفت:مباحث ورزشی نیز یکی از مشکلات عمده محسوب میشود این مشکل در خواف و شهر‌های تابعه نیز بسیار دیده میشود که باید مورد پیگیری ویژه وزیر محترم ورزش جوانان باشد.

او گفت:ما آثار باستانی بکر در منطقه داریم که باید مورد توجه دولت و حمایت ویژه‌ای شود؛ همچنین صنایع دستی اگر توجه شود می‌تواند باعث اشتغال زایی شود.

احمدپور گفت:راه آهن خواف-هرات یکی از اموری است که که باعث رونق منطقه میشود، اما زیرساخت‌های این مورد هنوز انجام نشده و باید هر چه سریعتر مشکلات این حوزه مرتفع شود.

او گفت:معرفی خواف بعنوان منطقه ویژه اقتصادی صرفا روی کاغذ است؛ باید تلاش کنیم از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار