وزیرصمت گفت: در قانون بودجه امسال بهای گاز برای نیروگاه‌های واحد‌های تولیدی کاهش یافته است.

رضا فاطمی امین گفت: تاکید داریم واحد‌های تولیدی که نیازمند برق اضطراری هستند و قصد ایجاد نیروگاه در این بخش دارند به سرعت کنتورهایشان را تفکیک کنند و بدین ترتیب قیمت گاز ۵۰۰ تومانی برای واحد‌های تولیدی و سه هزار تومانی برای واحد‌های فولادی به قیمت متر مکعبی ۱۰۰ ریال در اختیار این واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرد.

او گفت: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و در این خصوص در سه ماه نخست امسال با همکاری بانک‌ها پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می‌شود و این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک موجود عملیاتی شده و با این اقدام بوروکراسی اداری و انحراف منابع از بین خواهد رفت و از خرداد ماه تسهیلات این حوزه اعلام خواهد شد و از پارسال تامین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

وزیر صمت گفت: پارسال مطالعاتی آمایشی برای شهرستان‌های کشور انجام و برطبق آن ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی شد که تا چند ماه آینده کامل می‌شود تا مبنای برنامه‌های آینده قرار گیرد.

بررسی تخلفات معدن فیروزه

فاطمی امین گفت: گزارش تخلفات معدن فیروزه بررسی خواهد شد و جمع‌بندی در مورد این موضوع انجام می‌شود.

او گفت: تا دو ماه دیگر مطالعاتی در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شهرستان فیروزه انجام می‌شود تا جمع‌بندی بهتری در مورد این شهرستان داشته باشیم.

وزیرصمت گفت: ۱۵ درصد عوارض وصولی حق مردم است که امسال پیگیری می‌کنیم عوارض معادن منطقه در همان منطقه هزینه شود، صرفاً تولید برای ما مهم نیست بلکه باید از آلایندگی‌ها جلوگیری شود.

فاطمی امین گفت: فولاد خراسان مبالغی که در هیئت مدیره برای مسئولیت اجتماعی مصوب می‌شود را باید به طور رسمی اعلام کند تا مردم از هزینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی آنان مطلع شوند و سهم شهرستان فیروزه نیز باید مشخص باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.