معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در خراسان رضوی یکی از بزرگترین تشکل‌ها و تجمعات جهادی را تحت عنوان "قرارگاه عهد خدمت" داریم.

سید امیر حسینی مدنی چهارشنبه شب در دیدار با گروه‌های جهادی در کوهسرخ خراسان رضوی گفت: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، رفع مشکلات را سرعت می‌بخشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز پنجشنبه نیز پس از بازدید از معدن روستای تنورجه و حضور در مزار شهدای گمنام شهر ریوش در جلسه شورای اداری و نخبگان این شهرستان شرکت می‌کند و در ادامه سفر خویش در شهرستان کاشمر حضور می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دهند که از نرم افزار اصلی انقلاب فاصله گرفته ایم چرا که انقلاب اسلامی مسیر فعالیتش را از ابتدا بر پایه مردم تعریف نمود لذا نرم افزار اصلی انقلاب حرکت و اتکای به مردم در همه عرصه هاست.

حسینی گفت:  رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "هر جا مردم را نیاوردیم شکست خوردیم و یکی از مصادیقی که مردم می‌توانند برای رفع مشکلات وارد شوند حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم است.

او گفت: متاسفانه برخی مواقع در کشور، موضوع گروه‌های جهادی دچار آسیب می‌شود و حتی برخی، کارکرد گروه‌های جهادی را زیر سوال می‌برند در حالی که کارکرد گروه‌های جهادی در مرحله نخست برای خود ماست که اگر هر کدام عهده دار سمتی شویم به خوبی درد و مشکلات مردم را می‌فهمیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بر مبنای آمایش‌های غلط در کشور تصمیمات بسیار اشتباهی حتی برای همین کوهسرخ گرفته شده و ظرفیت‌های منطقه و روستا‌ها دیده نشده است.

به گفته حسینی، اگر حضور در بین مردم و سفر‌های استانی رئیس جمهور نبود زمان زیادی نیاز بود تا مشکلات مردم را بفهمیم چرا که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات مدیریتی است.

او گفت: کوهسرخ آب به میزان خوبی دارد، اما نه تنها به صورت رواناب از منطقه خارج می‌شود بلکه راه‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و این نشان از نبود مدیریت است نه فقیر بودن منطقه به طوری که نتوانسته ایم از منابع موجود به درستی استفاده کنیم، گروه‌های جهادی قرار نیست راه یک منطقه را درست کنند بلکه امیدی که در دل مردم ایجاد می‌کنند بزرگترین خدمتی است که به مردم مناطق مختلف کشور ارائه می‌دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: وظیفه گروه‌های جهادی نشان دادن مسیر است که اگر این اتفاق بیفتد به تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است دست می‌یابیم.

حسینی مدنی در ادامه وضعیت راه‌های مواصلاتی، احیای بادامستان‌های کوهسرخ و قنوات آن، عدالت آموزشی و کمبود مدرسه را از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم این شهرستان دانست و گفت: به طور قطع با اولویت در چند روستا پیگیر احداث مدرسه خواهیم بود.

او با اظهار تاسف از این که از ۲۵ هزار هکتار بادامستان کوهسرخ ۱۳ هزار هکتار آن از بین رفته است بر استفاده بهینه از منابع آبی منطقه تاکید کرد.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دانشجویان بسیجی امسال رکورد ثبت نام اردو‌های جهادی را شکستند به طوری که هزار و ۲۰۰ نفر در این اردو‌ها ثبت نام کردند.

محمود حقدوست گفت: هرچند گمان می‌شد که بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، امسال همه به سفر بروند، اما شاهد استقبال بسیاری از دانشجویان از اردو‌های جهادی بودیم.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت:  پیش بینی اولیه شرکت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در اردو‌های جهادی بود که با توجه به ظرفیت منطقه کوهسرخ و استقبال دانشجویان، در ۲۲ روستا مستقر شده و شروع به خدمات دهی در بخش‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی کردند.

او گفت: دانشجویان رشته پزشکی در بخش‌های دندانپزشکی، بینایی سنجی، زنان و مامایی، پزشک عمومی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون کرونا، تیم سیار غربالگری فشار خون و قند خون و آموزش سالمندان ارائه خدمت کردند.

به گفته حقدوست، ساخت ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم و مرمت قنوات، رنگ آمیزی مدارس، ترمیم چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی روستای خضربیک از جمله اقداماتی است که در مدت استقرار دانشجویان بسیجی در شهرستان کوهسرخ انجام می‌شود.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هشت روستای دهستان تکاب کوهسرخ هیچ سالن و امکانات ورزشی ندارند به همین دلیل سالن ورزشی این منطقه تکمیل می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به افزایش جمعیت با کمبود کلاس درس در کوهسرخ مواجهیم همچنین بازماندگان تحصیل از دیگر مشکلاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.