روایت همت کارآفرین بیرجندی که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۴ نفر به رونق در تولید و عرضه کت و شلوار در خراسان جنوبی کمک کرده است.

برای رشد و پیشرفت در هر کاری باید سخت تلاش کرد و از شکست‌ها درس پیروزی گرفت، اولین بار با یک چرخ راسته، یک چرخ سردوز و با کمک یک شاگرد تولید کت و شلوار را آغاز کردم.

این حکایت آغاز کار آقای امیرآبادی است، او بعد از ۱۵ سال تلاش و زحمت در کار خیاطی هم اکنون علاوه بر اینکه برای ۱۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است توانسته است نقش مهمی در تولید پوشاک استان داشته باشد.

او گفت: ماهیانه حدود ۵۰۰ دست کت و شلوار با کمک این ۱۴ نفر تولید و در نهایت علاوه بر فروش در داخل استان به استان های همجوار نیز ارسال می کنیم.

یکی از شاگردان گفت: از ۱۶ سالگی در کنار آموزش خیاطی کار را نیز شروع کردم، با تلاش و کسب تجربه می توان در هر کاری موفق شد.


بیشتر بخوانید


امیرآبادی گفت: با همت اعضای این کارگاه تولیدی روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ دست کت و شلوار آماده می‌کنیم، خداروشکر درآمد کارگاه به گونه‌ای است که در آخر ماه همه نیرو ها می توانند با رضایت کافی پولی سر سفره خانواده هایشان ببرند.

چشیدن شیرینی دسترنج

حالا در کنار تولید انواع کت و شلوار نتیجه دسترنج اعضای کارگاه در بازار های داخلی عرضه می‌شود.

امیرآبادی صاحب کارگاه گفت: در کنار تولید، عرضه کت و شلوار هم توسط خودمان انجام می‌شود، همچنین علاوه بر فروش مستقیم به خاطر کیفیت بالای لباس هایمان فروش غیرمستقیم هم داریم.

یکی از پوشاک فروشان سطح شهر گفت: از نظر کیفیت، کار این کارگاه عالی است بنابراین نمونه کار‌های آقای امیرآبادی در برخی از فروشگاه‌های استان دیده می‌شود.

با توجه به توانایی بنگاه‌های کوچک و زودبازده در ایجاد اشتغال پایدار، راه اندازی و حمایت از این کارگاه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به رفع معضل بیکاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار