تعدادی از بانوان روستای کسراب سربیشه با تولید کلاه‌های نقاب دار، درآمد کسب می‌کنند و محصولاتشان در عراق و تاجیکستان مشتری دارد.

هنر بانوان روستایی همواره نقش مهمی در تأمین معیشت آن‌ها و همچنین رفع بسیاری از نیاز‌ها در جوامع مختلف شده است.

تعدادی از بانوان روستای کسراب سربیشه نیز با تولید کلاه نقاب دار توانسته اند درآمدی کسب کنند و آفتاب را از چشم مردم دور نگه دارند.

تولید روزانه ۶۰۰ کلاه در کارگاه خیاطی

یکی از خیاطان حاضر در کارگاه آماده سازی کلاه نقاب دار گفت: از صبح که مشغول به کار می‌شویم تا پایان وقت، حدود ۶۰۰ کلاه نقاب دار را آماده می‌کنیم.

او گفت: حدود ۱۰ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستیم که ۶ نفر از آن‌ها صبح‌ها کار می‌کنند و ۴ نفر نیز در شیفت عصر به آماده سازی کلاه مشغول اند.

این خیاط کسرابی گفت: در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید و مشکی کلاه نقاب دار تولید می‌کنیم و مشتریان زیادی هم داریم که همین امر سبب رشد کارگاه شده است.

او گفت: وجود همین مشتریان است که سبب شده همه افرادی که در کارگاه مشغول هستند، از درآمد و کار خود راضی باشند و کسی بیکار نشده است.

عراق و تاجیکستان مشتری کلاه نقابدار

جابری صاحب کارگاه تولید کلاه نقاب دار گفت: میزان تولید کارگاه به قدری بالا است که هم اکنون مقدار فروش برای ۶ ماه آینده را تأمین کرده ایم.

او گفت: کشور‌های عراق و تاجیکستان جزو مشتریان ما هستند که این کلاه‌ها به این کشور‌ها صادر می‌شود و درآمدش نصیب خیاطان مجموعه می‌شود.

جابری گفت: هر جایی هم که بخواهد از این کلاه‌ها استفاده کند می‌تواند به ما سفارش دهد تا آماده سازی کلاه‌ها انجام شود و سفارش در اسرع وقت به دست مشتری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.