مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: عملیات گرده افشانی در بیش از ۶ هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان درحال اجراست و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.

حمید رشیدی گفت: در حال حاضر ۶ هزار ۲۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که در ۶ هزار هکتار آن نخل‌های بارور است و تاکنون ۶۰ درصد از سطح نخل‌های شهرستان گرده افشانی شده است.

شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است؛ کبکاب و زاهدی از مهم‌ترین ارقام خرمای کشت شده در باغ‌های این شهرستان است که از مرغوب‌ترین و بازار پسند‌ترین انواع خرما‌های ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرده افشانی تاثیر به سزایی در اقتصاد باغدار دارد و مهم‌ترین مرحله نخل داری است، گفت: زمان مناسب گرده افشانی، نوع گرده مصرفی و میزان مصرف دانه گرده بر عملکرد و کیفیت محصول تولیدی موثر است.

رشیدی گفت: ۸۵ درصد از نخیلات شهرستان کازرون مربوط به بخش‌های خشت و کنارتخته و ۱۵ درصد آن مربوط به بخش‌های جره و بالاده و مرکزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ضمن توصیه به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان بیان کرد: برنامه اصلاح باغات خرما در سطح شهرستان کازرون در حال اجراست و به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی در کازرون هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.