مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش در سطح مدارس استان بعد از تعطیلات نوروز از روز ۱۴ فروردین‌ماه به صورت حضوری خواهد بود.

کلام الله صفری گفت: سطح آموزش در ۲ سال گذشته دچار کاهش در کیفیت و کمیت شد و دانش‌آموزان نیز دچار افت تحصیلی شدند، ولی با بازگشایی مدارس از نیمه فروردین، پویایی و نشاط به مدارس باز خواهد گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه هماهنگی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پروش استان در سال ۱۴۰۱ که به منظور بررسی اقدامات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه شاد طی ۲ سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا، موجب کاهش کیفیت آموزشی شده و فراگیری مهارت‌های مختلف به ویژه مهارت‌های زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی در بین دانش‌آموزان به شدت دچار اختلال شد.

صفری می‌گوید: اولیا دغدغه‌ای برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشند چرا که بستر لازم برای شروع آموزش به صورت حضوری فراهم شده و مدیران مدارس آمادگی لازم را دارند.

او همچنین از دانش آموزان استان اردبیل خواست با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل خواست تا تمهیدات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی، تامین شرایط تهویه هوای کلاس‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراهم کنند.

به گفته صفری، در کنار آموزش حضوری، آموزش غیر حضوری در شبکه شاد همچنان ادامه خواهد داشت.

او خواستار ایجاد آگاهی و اقناع معلمان و اولیای دانش آموزان شد و ادامه داد: توسعه و ترویج سواد بهداشتی و شیوه‌های مقابله با ویروس کرونا باید در دستور کار مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اردبیل قرار گیرد و کمیته‌ای برای رصد نقاط قوت و ضعف در مسایل بهداشتی مدارس تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، رسانه‌ها و فضای مجازی برای ایجاد آگاهی در بین اولیا و دانش آموزان در امر نحوه مقابله با شیوع کرونا شد و بیان کرد: برای ارتقا و توسعه سطح آموزش در استان، باید از همه نیرو‌های توانمند و ظرفیت استان استفاده شود.

سال تحصیلی جاری تا آخر اسفندماه به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری با شرکت ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان اردبیل جریان داشته، ولی تداوم سال تحصیلی از ۱۴ فروردین ماه به شکل حضوری خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.