سال تحصیلی جدید ۲۵۳ هزار دانش آموز استان اردبیل صبح امروز طی آیینی با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها برای نوآموزان کلاس اول ابتدایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین جشن شکوفه‌های سال تحصیلی جدید این استان گفت: تلاش مدیریت آموزش و پرورش استان بر این است که تحصیل دانش آموزان همه پایه‌ها در سال جدید به شکل حضوری و با تامین شرایط سلامت معلمان و محصلان ادامه یابد.

او با اشاره به ادامه شرایط کرونایی در سومین سال تحصیلی افزود: در این مدت خانواده‌ها در کنار معلمان نقش موثر و مهمی را برای تربیت و تحصیل فرزندان خود ایفاد کردند.

ناصری بیان کرد: معلمان نیز به عنوان عنصر اصلی مدرسه و تحصیل، در ایام شیوع کرونا، لحظه ای از آموزش غفلت نکرده و گاهی فراتر از مسئولیت خود ظاهر شده و با دلسوزی و علاقه‌مندی اجازه ندادند که در مسیر آموزش فرزندان ملت، وقفه ای ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه مدیریت دستگاه آموزشی در استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

او با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

ناصری گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس درس حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از شروع سال تحصیلی جدید برای همه پایه‌ها از روز شنبه سوم مهرماه خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰ نفر دارند که با هماهنگی مدیران این مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری از هفته دوم و سوم مهرماه آغاز می شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.