ریئس اداره آموزش و پرورش سقز گفت: در المپیاد‌های علمی و نانو میان دانش آموزان استان کردستان، ۵۸ دانش آموز سقزی رتبه اول را کسب کردند.

فیروز عارفی گفت: شرایط کرونا و تعطیلی کلاس‌های درس و مجازی شدن کلاس‌ها، موجب نشد میل به رشد و تعالی در آینده سازان و دانش آموزان شهرستان فروکش کند، این موفقیت حاصل همت بی دریغ و دلسوزانه همکاران آموزش و پرورش است.

او گفت:کسب این رتبه جهش عظیمی در برنامه‌های درسی مدارس است همچنین کنکور و المپیاد‌های علمی دو شاخص استاندارد برای سنجش عیار علمی دانش آموز است که دانش آموزان سقزی در این معیار خوش درخشیدند.

به گفته او هدف از المپیاد‌های علمی دانش آموزی را رشد علمی و آشنایی دانش آموزان با علوم روز جهان است و این آزمون‌ها یک رقابت سخت برای دانش آموزان پایه‌های ۱۰ و ۱۱ محسوب می‌شود که دارای چندین مرحله تا رسیدن به مرحله جهانی است.

عارفی می گوید شهرستان سقز با مجموع ۵۸ رتبه برتر شامل ۳۳ رتبه المپیاد‌های علمی و ۲۵ رتبه المپیاد نانو رتبه اول را در استان کسب کرده است و تعدادی از رشته‌های این المپیاد‌ها شامل، ادبی، ریاضی، کامپیوتر، زیست شناسی، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، فیزیک و نانو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.