حمایت از نخبگان علمی و بامهارت چهارمحال و بختیاری، در راس برنامه‌های این استان قرار گرفته است.

آقای منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تحقق شعار سال در راس برنامه‌های این استان قرار گرفته است، گفت: حمایت از نخبگان علمی و بامهارت استان، از جمله این برنامه‌هاست.

بهتر است به شعار سال با عنوان وظیفه سال نگاه کنیم تا این موضوع از قالب شعار به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود و بتوانیم در پایان سال عملکرد مناسبی در این خصوص از خود ارائه دهیم.

برهمین اساس وظیفه سال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در راس برنامه‌های استان قرار گرفته است و برنامه‌هایی که در این راستا از پارسال در استان آغاز شد، تداوم پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


هماهنگی و حمایت از دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مهمترین برنامه‌های استان به شمار می‌رود.

نهاد‌هایی همچون دانشگاه، فنی و حرفه‌ای، مرکز تحقیقات کشاورزی، پارک علم و فناوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی برعهده دارند که وظیفه هماهنگی و اتصال این نهاد‌ها بر عهده این معاونت است.

تولید مبتنی بر دانش‌بنیان در نهایت باید منجر به ایجاد اشتغال شود در این راستا از فعالیت‌هایی حمایت می‌شود که بنیان آن برگرفته از دانش باشد و در نهایت به ایجاد شغل منجر شود.

ایجاد نخستین پردیس پارک علم و فناوری استان از جمله این برنامه‌هاست که مقرر شده زمینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به احداث فضایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اختصاص داده شود.

در مجموع از همه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که نشانه‌هایی از دانش داشته باشند و در نهایت منجر به تولید محصول و شغل شوند، حمایت می‌شود.

تحقق شعار سال باید به عنوان یک وظیفه در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد اگر این مهم به خوبی محقق شود اتفاقات خوبی در استان رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار