مردم در خراسان جنوبی از کیفیت پایین و خرابی برخی از میوه‌های تنظیم بازار گلایه دارند.

هر ساله توزیع میوه تنظیم بازار برای کنترل بازار و قیمت‌ها در خراسان جنوبی انجام می‌شود و مردم از انواع میوه‌های تنظیم بازار استفاده می‌کنند.

اگر چه نحوه قیمت گذاری میوه تنظیم بازار برای ایام عید پایین‌تر از قیمت بازار است، اما مردم از کیفیت پایین این میوه‌ها گلایه‌مند هستند.

از ۲۵ اسفند توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان‌جنوبی آغاز شده، ولی کیفیت پایین این میوه‌ها سبب شده تا فروشندگان نیز فروش کمی داشته باشند.

لکه و خرابی، مشکل میوه های تنظیم بازار

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: میوه را به صورت سبدی خریدیم و بعد از اینکه به خانه بردیم متوجه شدیم که در سبد پرتقال تعدادی از پرتقال‌ها خراب هستند.

او می‌گوید: طعم ترش پرتقال‌ها هم سبب شده بود تا نتوانیم آن‌ها را جلوی مهمان‌ها بگذاریم و دوباره خرید میوه را از جایی دیگر و به صورت آزاد انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز می‌گوید: سیب‌ها دارای لکه هستند، ولی آنچه که مسلم است نشان می‌دهد که امسال کیفیت میوه‌ها خوب نبوده است.

یکی از فروشندگان هم که به صورت کیلویی میوه را عرضه می‌کرد گفت:، چون در هر سبد میوه تعدادی میوه خراب وجود دارد، مجبوریم به صورت کیلویی آن‌ها را عرضه کنیم، ولی با این وجود هم ۴ روزی می‌شود که میوه روی دستمان باقی مانده است.

صحبت های مسئولین، کیفیت خوب میوه ها را تأیید می کند

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بازدید مسئولین از سردخانه‌های استان نشان می‌دهد که کیفیت میوه امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر است.

او گفت: ممکن است به دلیل نگهداری سیب در سردخانه‌های میوه، این رقم لکه گرفته باشد، اما همین سیب را در بازار آزاد با قیمتی در حدود ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

ضیائیان احمدی گفت: به فروشندگان اعلام کرده ایم که هر میوه‌ای که خراب باشد را از مشتریان تحویل بگیرند تا رضایت افراد جلب شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌کنیم تا ۱۳ فروردین توزیع میوه تنظیم بازار در استان ادامه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.