سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل قم گفت: درفاصله زمانی ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو به شهر قم وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی ، میزان ورود خودرو دربازه زمانی سال گذشته یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه عنوان کرد.

 سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل قم گفت:در همین مدت یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۰ دستگاه خوردو نیز به استان وارد شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو بوده، ۵۰ درصد افزایش داشته‌است.

زنجیرانی فراهانی گفت: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان، مربوط به آزادراه تهران - قم با تعداد ۶۲۰ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی تاکنون می‌باشد.

 سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل قم محور‌های آزادراه قم – تهران با تعداد تردد ۳۸۴ هزار و ۷۰ دستگاه خودرو، بزرگراه قم - سلفچگان با تعداد تردد ۳۳۰ هزار و ۷۱۱ دستگاه خودرو را، هریک به ترتیب دیگر محور‌های پرتردد استان طی بازه زمانی یاد شده عنوان کرد وگفت: کمترین میزان تردد خودرو، که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان ثبت شده، هریک به ترتیب، مربوط به محور کوه سفید به قمرود با تعداد تردد ۱۷ هزار و ۷۷۰ دستگاه خودرو، محور قمرود به کوه سفید با تعداد ۱۸ هزار و ۲۹۷ دستکاه خودرو، و بزرگراه دستجرد - سلفچگان با تعداد ۲۲ هزار و ۹۵۱ دستگاه خودرو بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر طی ایام یاد شده اشاره کرد وگفت: در مجموع بیش از ۵۴ هزار و ۱۸۹ نفر مسافر توسط ناوگان عمومی، اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، با مبدا قم جابه‌جا شده‌اند.

 سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل قم گفت: نگاه آماری به جابه‌جایی این تعداد مسافر توسط ناوگان عمومی با ۵۴ هزار و ۱۸۹ و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته که ۳۷ هزار و ۵۴۴ نفر بود از رشد ۴۴ درصدی خبر می‌دهد.

زنجیرانی فراهانی در ادامه به تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی به تفکیک نوع ناوگان پرداخت و گفت: بیشترین تعداد مسافرجابه‌جا شده توسط ناوگان اتوبوسی به میزان ۳۷ هزار و ۵۸۱ نفر صورت گرفته‌است.

 سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل قم گفت: طی همین مدت ۱۱ هزار و ۲۶۷ تَن توسط ناوگان مینی‌بوس و پنج هزار و ۳۹۱ تَن نیز به وسیله ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار