آزادراه قم - کاشان به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی ارتباطی مرکز کشور، سال‌هاست با مشکلات جدی در زمینه کیفیت آسفالت دست‌وپنجه نرم می‌کند. فرسودگی آسفالت در این محور نه‌تنها موجب نارضایتی شدید رانندگان شده‌، بلکه بر صنعت گردشگری منطقه نیز تأثیر منفی گذاشته‌است.

سید حسن خلیلی نیا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ، از آغاز عملیات بهسازی ۷۷ کیلومتر از نقاط بحرانی آزادراه قم - کاشان خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد:این طرح گسترده شامل بهسازی دو باند رفت‌وبرگشت این آزادراه است و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، تصریح کرد: عملیات بهسازی این محور هم اینک توسط ۶ اکیپ راهداری در حال اجراست.

خلیلی نیا ادامه داد: تاکنون ۲ قرارداد به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای بخشی از این پروژه منعقد شده و در حال اجراست. همچنین، چهار قرارداد دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در روز‌های آینده به امضا خواهد رسید. برای ۲ قرارداد باقی‌مانده نیز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: با اجرای این طرح و رفع مشکلات موجود در سطح آسفالت، شاهد بهبود چشمگیر سطح خدمات‌رسانی به رانندگان خواهیم بود.

خلیلی نیا تأکید کرد که این طرح از خردادماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز فصل زمستان به پایان برسد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: خرابی‌های آزادراه قم - کاشان از مدت‌ها پیش به دغدغهٔ رانندگان تبدیل شده بود و این عملیات بهسازی نویدبخش بهبود شرایط تردد در این محور مهم است.

آزادراه قم - کاشان به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی ارتباطی کشور، نیازمند توجه ویژه مسئولان است. امید می‌رود که با اجرای کامل طرح بهسازی این آزادراه، مشکلات موجود در این محور برطرف شود و رانندگان بتوانند از یک سفر ایمن و راحت لذت ببرند.

هم‌زمان با اجرای طرح بهسازی و ترمیم نقاط بحرانی این آزادراه همچنان سؤالاتی مانند این که" آیا این طرح در زمان تعیین‌شده به پایان خواهد رسید؟ "، "آیا کیفیت اجرای این طرح تضمین شده است؟ " و "چه اقدام‌هایی برای جلوگیری از تکرار مشکلات قبلی در این محور انجام خواهد شد؟ " محل تأمل و سوال دارد.

گفتنی است احداث آزادراه قم کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر از سال ۱۳۷۱ آغاز شد و در سال ۱۳۷۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار