مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز در ۵ شهر استان سیاه چادر‌های عشایر برپا شده است.

علی ناجی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در ۵ نقطه از شهرستان‌های عشایر نشین استان از جمله شهرستان‌های سلماس، نقده، خوی، اشنویه و ماکو با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، سیاه چادر‌های عشایر برای استقبال از میهمانان نوروزی برپا و تجهیز شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی هدف از برپایی سیاه چادر‌ها را بهره مندی از ظرفیت‌ها برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، سبک زندگی ارزشمند و فرهنگ عشایر استان و نیز تقویت اقتصاد عشایر با استفاده از صنعت گردشگری و عرضه مستقیم محصولات تولیدی، دامی و صنایع دستی آن‌ها عنوان کرد.

وی می گوید: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی‌های تولیدی عشایر آشنا می‌شوند، در این چادر‌ها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود.

۴ درصد جمعیت آذربایجان غربی عشایر هستند

استان آذربایجان غربی در شمال غربی‌ترین منطقه کشور قرار گرفته است و با ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان همسایه است و با توجه به طبیعت بکر و ظرفیت‌های موجود، یکی از مهمترین استان‌های کشور از نظر زندگی عشایری به شمار می‌رود.

عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار و با جمعیت ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر جمعیت هستند، و عشایر استان حدود ۴ درصد جمعیت آذربایجان غربی را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.