مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان از طرف سازمان امور عشایر تخصیص و جذب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی ناجی گفت: مهمترین مشکل عشایر آذربایجان غربی در این روزها، خشکسالی و تامین آب است که برای امسال ۵۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

او می گوید: باقی اعتبارات در نظر گرفته شده، تا پایان سال جذب خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: این اعتبارات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به عشایر استان پرداخت می‌شود.
ناجی می گوید: همچنین طی سال جاری ۳۷ هزار تن انواع نهاده دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شده است.

او گفت: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

او می گوید: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت‌های دولت است.

 ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: عشایری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.