آیت الله فلاحتی گفت : خودسازی و تزکیه‌ی نفس از وجوه بارز شخصیتی علمای بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ساعاتی پیش در مراسم بزرگداشت سومین روز ارتحال فقیه عالیقدر و روحانی برجسته‌ی گیلان آیت الله سید مجتبی رودباری و مراسم یاد بود حجت الاسلام والمسلمین ری شهری در مصلای بزرگ امام خمینی رشت با تجلیل از سیره‌ی عملی و وجوه رفتاری این دو روحانی گرانقدر گفت: آنچه که شخصیت‌های بزرگ دینی و عرفانی را در جامعه شاخص و برجسته می‌سازد، خودسازی و تزکیه‌ی نفس است و انسان با داشتن این خصیصه‌ی مهم می‌تواند در آفاق سلوک نماید.

به گفته آیت الله فلاحتی، اصرار بر خودسازی و سیر و سلوک در معنویت و فقاهت، از آیت الله رودباری شخصیتی برجسته، مردمی و مدافع حریم اسلام و اهل بیت ساخته بود و بی شک تاسی از مکتب اهل بیت و تلمذ در محضر بزرگانی، چون امام راحل و دیگر علمای اعلام بر فضیلت‌های این عالم عامل افزود و الگویی کارآمد و شاخص از روحانیت اصیل شیعه به جامعه‌ی اسلامی ارزانی داشت.

امام جمعه‌ی رشت همچنین افتخار شاگردی در محضر استادان بزرگ را موجب زبدگی، عزت نفس و بالندگی شخصیت انسان دانست و گفت: به همین دلیل شخصیت هایی، چون آیت الله رودباری در زمره‌ی اهل کرامت درآمدند و مصداق بارزی از زهد و تقوا در میان مردم شدند.

در پیام پرمحتوا و ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به وارستگی و وجهه‌ی مردمی این روحانی برجسته‌ی گیلانی اشاره شد که مایه مباهات طلاب و روحانیان استان است.

یاد و خاطری حجت الاسلام والمسلمین ری شهری تولیت فقید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی گرامی داشته شد و با اشاره به مسئولیت‌ها و خدمات این خدمتگذار فقید نظام اسلامی در ۴۳ سال گذشته و این که تلاش‌های خاضعانه‌ی اودر تاریخ نظام اسلامی ماندگار خواهد شد.

در پایان این مراسم حاضران بیاد این دو روحانی فقید نوحه سرایی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.