دبیر جشنواره فرهنگی، زیارتی دانشجویان بین الملل سراسر کشور از آغاز جشنواره و اردوی فرهنگی، آموزشی دانشجویان خارجی سراسر کشور در مشهد خبرداد.

زینب موذن زاده گفت: هدف از برگزاری جشواره، بسترسازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت، بین فرهنگ‌های متفاوت و دانشجویان خارجی است.

او گفت: این جشنواره طی ۲ بازه زمانی ششم تا هشتم فروردین ویژه دانشجویان دختر و نهم تا یازدهم فروردین ویژه دانشجویان پسر برگزار می‌شود.

در آغاز به کار بخش دختران این جشنواره دانشجویان پیش از آغاز مراسم افتتاحیه بر مزار شهدای گمنام دانشگاه فردوسی حاضر شده و به مقام شهدا ادای احترام کردند.

دبیر جشنواره فرهنگی، زیارتی دانشجویان بین الملل سراسر کشور گفت: ایجاد فضای دوستانه و دانشجو محور برای قرابت دانشجویان خارجی با یکدیگر، ضرورت ایجاد ظرفیت همکاری‌های بین المللی در حوزه فرهنگی و فراهم آوردن راهکار‌های حفظ ارتباط میان دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل با دانشگاه از اهم سیاست‌های اجرایی این جشنواره است.

برنامه‌های جشنواره کشوری برای دانشجویان خارجی

محمدرضا طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با همکاری دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های ویژه آموزشی در این جشنواره تدارک دیده شده که زیارت بارگاه نورانی امام رضا (ع)، آشنایی با اماکن فرهنگی و تاریخی مشهد از جمله این برنامه هاست.

او گفت: این جشنواره فرهنگی و آموزشی از ششم تا یازدهم فروردین، با حمایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور ۲۳۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ دانشگاه سراسر کشور و از ۱۸ ملیت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار