سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان از افزایش تعداد مراجعه کنندگان، بستری شدگان و جان باختگان کرونا در استان خبر داد.

 سیدمحمد علوی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته را  ۴ هزار و  ۳۰۳ نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری داشته.

او  تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده در این مدت را ۱۵۷ نفر عنوان کرد که نسبت به دیروز  ۴۲ نفر بیشتر شده.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان به بستری ۱۱  نفر در بیمارستان‌های استان اشاره کرد که نسبت به روز گذشته افزایش یافته.

این مقام مسئول  تعداد جان باختگان ناشی از کرونا را  ۷ نفر عنوان کرد که نسبت به روز قبل ۵ نفر بیشتر شده.

آقای علوی گفت: همانگونه که انتظار می‌رفت در اثر تاخیر در تکمیل واکسیناسیون، بی توجهی به هشدار‌ها و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دید در بازدید‌های سال نو، دورهمی‌ها و تردد‌ها در تمام شاخص‌های بیماری کرونا افزایش مشاهده شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت:  درصد بهبودی در بیماران مبتلا به کرونا به ۹۷ درصد رسیده که یک درصد نسبت به دیروز کاهش یافته.

این مقام مسئول از هم استانی‌ها خواست نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

او  ماسک زدن، دوری از شرکت در تجمعات، شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از اماکنی که تهویه مناسب دارند، را از مواردی عنوان کرد که شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید انجام دهند.

سید محمد علوی می‌گوید: اگر عادی انگاری‌ها تداوم داشته باشد ممکن است در روز‌های آینده شاهد موج بیماری باشیم.

براساس رنگبندی جدید کرونا در خوزستان، یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و  ۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.