عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر هیئت عالی نظارت در مورد بحث واردات خودرو به کشور با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو کرده است.

مجلس یازدهم در دو مقطع زمانی تلاش کرد تا واردات خودرو را به صورت مشروط و با شرایطی آزاد کند.

نمایندگان یکبار در طرح ساماندهی خودرو خواستند واردات خودرو را مشروط آزاد کنند اما «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» آن را مغایر چند بند از سیاست‌های کلی نظام اعلام کرد.

در بخشی از ایرادهای اعلام شده این هیئت به «وضعیت کنونی کشور در شرایط تحریم و محدودیت فراوان در دسترسی به منابع ارزی حتی برای تأمین کالا‌های اساسی» تأکید شده بود. مجلس هم بر نظرش اصرار کرد تا این مصوبه‌اش به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب کرده بود در سال آینده خودروهای خارجی به صورت محدود به کشور وارد شود که هیئت عالی نظارت به دلایل مشابه دفعه اول، مخالفت کرد.

رئیس دولت سیزدهم هم که  ۱۱ اسفند ماه به پارکینگ‌ها و خط تولید مجموعه ایران خودرو رفته بود، دستور داد برای افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، حداکثر تا ۳ ماه آینده که اوایل خرداد ماه ۱۴۰۱ می‌شود، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو باید برطرف شود.

آقای سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت هم ۲۲ اسفند پارسال از پایان مصوبه سران قوا در مورد ممنوعیت واردات خودرو تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت «این مصوبه دیگر تمدید نمی‌شود و با توجه به تقاضای انباشته، احتمالا تا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.»

آقای سید مصطفی آقامیرسلیم که علاوه بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را دارد، درباره نظر هیئت عالی نظارت در مورد واردات خودرو و مشکلات صنعت خودروسازی ایران گفت‌وگو کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود در فضای مجازی، میرسلیم مؤسس مرکز تحقیقات موتور ایران است و در سایت شخصی‌اش نوشته شده «عضویت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» را بر عهده دارد.

برخی اشکالات خودروسازی به طراحی هم باز می‌گردد؛ اما قانونی برای بازخواست طراح وجود ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: هیئت عالی نظارت با واردات مشروط خودرو به کشور مخالفت‌هایی را مطرح کرده و آن را مغایر برخی سیاست‌های کلی نظام دانسته است. به نوعی این مخالفت را می‌توان بن بستی در مقابل واردات خودرو در نظر داشت چراکه سیاست کلی نظام قابل تغییر نیست. با این شرایط برای بازار خودرو چه باید کرد؟ از طرفی رهبری هم از کیفیت خودرو گلایه کرده و تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان هم یکی از نمونه‌های بی‌کیفیتی خودروهای داخلی می‌تواند باشد.

اولاً درباره مسائلی که جنبه اجتماعی یا فنی دارد، نمی‌توان یکی دو هفته‌ای اظهار نظر قطعی کرد و کسانی هم که اظهار نظر کرده‌اند، اشتباه می‌کنند. در یک استانی تصادفی رخ داده، حدود ۵۰ خودرو تصادف کرده‌اند و عده‌ای جان باختند. در این مورد باید بررسی دقیق کارشناسی داشت و ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتیجه‌اش مشخص شود.

نوروز ۱۸////اسدی///////////انحصاری در خودروسازی نداریم/ واردات خودرو در مجمع تشخیص هم رأی موافق نمی‌آورد

باشگاه خبرنگاران جوان: الان چند سالی می‌شود اتفاقات مشابه این تصادف کم و بیش رخ می‌دهد.

رخداد‌های مشابه این تصادف در همه جای دنیا رخ می‌دهد. ما متأسفانه در کشورمان قانونی را نداریم که اگر اتفاق و تصادفی رخ داد و پس از بررسی کارشناسی، مشخص شد طراح خودرو مقصر است و نه سازنده و بهره بردار، کسی سراغ طراح برود تا از او بازخواست کند. برخی اشکالات به طراح باز می‌گردد و برای اینگونه مسائل قانونی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مخاطبان پیام‌هایی داشتند که خودروها کیفیت مناسبی ندارند. برای نمونه اوایل سال ۱۴۰۰ شیشه بالابر یک سری از خودروهای تیبا ایراد پیدا کرده بود و نمایندگی‌های سایپا می‌گفتند قطعه آن در بازار نیست و باید در نمایندگی مرکزی پیدا کرد.

اینکه خودرو‌ها مشکل کیفی دارند درست است و کسی از آن دفاع نمی‌کند؛ تولیدات صنعتی کشور ما مشکلاتی دارند که پاسخ استاندارد را نمی‌دهند. این تولیدکنندگان اصلاً دفتر تحقیق و توسعه هم ندارند که اشکالاتشان را بر طرف کنند. وقتی محصولشان دچار اشکال می‌شود، باید گزارش کنند و همین دفتر تحقیق و توسعه اشکال را بررسی کند که منشأ مشکل کجاست تا از لحاظ فنی اصلاح کنند. اینها نیازمند وجود دفتر تحقیق و توسعه هست.

دولت حق ندارد برای ایران‌خودرو و سایپا مدیر تعیین کند

البته همین‌ها باید درآمدی داشته باشند که هزینه‌هایشان را پرداخت کنند. اگر قرار باشد ضررده باشند، نمی‌توانند این کار را هم انجام دهند. موضوع قیمت‌ها، روی تحقیق و توسعه و کیفیت اثر می‌گذارد و باید همه را با هم در نظر گرفت. هیچ کس هم نمی‌تواند از کیفیت بد محصولات در کشور دفاع کند. واقعاً باید انقلابی کرد تا کیفیت خودروها افزایش پیدا کند. راهش این است که بر مبنای طراحی درست، تحقیق و سرنوشت محصولات پس از فروش، اقدام کنیم؛ آن وقت این کار، کار علمی است.

در کشور خودرو گران عرضه می‌شود و به آن میزان ارزش ندارد. البته برخی قطعات هنوز وابسته به خارج از کشور است و بر روی قیمت گذاری خودروهای داخلی اثر دارد. حالا آیا این را باید گردن خودروساز بیندازیم؟ خودروساز می‌گوید قیمت تمام شده خودروی ما ۱۶۰ میلیون است، اما چرا در بازار ۲۹۰ میلیون تومان است؟ چون خودرو در کشور ما برعکس تمام دنیا جنبه مصرفی ندارد. خارج از کشور شما اگر خودرویی را بخرید و از کارخانه بیرون بیاورید، قیمتش افت می‌کند.

در کشور ما برعکس است و قیمت آن رشد پیدا می‌کند؛ اصلاً می‌توانید روی خودرویتان سرمایه گذاری کنید، آن را نگهدارید و زمانی که قیمتش بالا رفت، بفروشید و ضرر هم نمی‌کنید. این هم به علت بیمار بودن اقتصاد کشور است.

ساختار‌های خودروسازی ما هم ایراد دارد. دو خودروسازی عظیم ایران خودرو و سایپا که حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن کار می‌کنند، مدیرانشان را دولت تعیین می‌کند؛ در حالی که هیچ حقی ندارد این کار را انجام دهد. دولت تنها ۵ درصد در ایران‌خودرو و ۱۶ درصد در سایپا سهام دارد.

انحصاری در خودروسازی نداریم/ آقای وزیر ساختار را اصلاح کن!

باشگاه خبرنگاران جوان: پس با وجود نظر مخالف هیئت عالی نظارت درباره واردات خودرو، شما می‌گویید ساختارها اصلاح شود.

این مسائلِ اساسی باید حل شود، به واردات چه کار داریم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: ولی اصلاحات اساسی هم انجام نشده است.

برای اینکه دولت کاری نکرده.

نوروز ۱۸////اسدی///////////انحصاری در خودروسازی نداریم/ واردات خودرو در مجمع تشخیص هم رأی موافق نمی‌آورد

باشگاه خبرنگاران جوان: مردم از چه کسانی باید مطالبه کنند؟

ما می‌گوییم باید ساختار‌ها را اصلاح کنیم، اما وزیر ما باز هم مدیر عوض می‌کند. آقا ساختار را اصلاح کن! وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا این مشکلات خودروسازی کشور که خود مردم در روزمره با آن درگیر هستند، به علت انحصار در خودروسازی ایران نیست؟

کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم. الان رقابت هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت می‌کنند. این‌ها باید جواب مردم را بدهند.

۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم/ واردات در مجمع تشخیص هم رأی موافق نمی‌آورد، چون مصلحت نیست

باشگاه خبرنگاران جوان: بیشتر خودرو‌های داخلی در راه‌ها و شهر‌ها از خودروسازی‌های سایپا و ایران خودرو هستند. در تعریفی می‌توان گفت همین کمبود انتخاب مردم میان خودروها، انحصار می‌تواند باشد.

نه. مردم الان می‌توانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. الان ۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم. مردم حق انتخاب دارند، می‌خواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.

اینکه می‌گوییم کیفیت خودرو‌ها ایراد دارد، یعنی ما ایرانی‌ها در تولید خودروی با کیفیت بی‌عرضه هستیم. باید عرضه‌مان را زیاد کنیم. تا کی می‌خواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است، جوانان ما تحصیل می‌کنند و بعد به عنوان مهندس فعالیت می‌کنند. بعد گفته می‌شود ببخشید که این محصول بی‌کیفیت است!

نوروز ۱۸////اسدی///////////انحصاری در خودروسازی نداریم/ واردات خودرو در مجمع تشخیص هم رأی موافق نمی‌آورد

خب ما چه درسی به این مهندسان خودمان داده‌ایم؟ پس درس دادنمان ایراد دارد نه اینکه ایرانی‌ها بهره هوشی نداشته باشند. یادتان باشد، واردات نیازمند ارز است، اما باید ارز را صرف کالای اساسی کنیم که مردم نیاز دارند. خودرو رده سوم نیاز مردم است، همین حالا خودرو در خیابان‌ها زیاد است. ببینید که چه ازدحامی است و مردم نمی‌توانند به خانه‌هایشان برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه تعداد از اعضای هیئت عالی نظارت نظر مخالف واردات مشروط خودرو را داشتند؟

به اتفاق آراء. البته اعضای هیئت عالی نظارت از مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هستند، اما زیرمجموعه این مجمع نیستند. این موضوع واردات در مجمع هم رأی نمی‌آورد، چون واقعاً مصلحت ما نیست. ما باید کوشش کنیم که کیفیت‌ها را افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از نمایندگان مجلس گفته چون دولت خودرو را تولید می‌کند و خودروسازی را در اختیار دارد، در نتیجه برای فروش محصولاتش، بر پلیس و سازمان استاندارد فشار وارد می‌کند تا خودروهایش به فروش برود و استانداردشان هم تأیید شود. شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟

البته این را نشنیدم، اما ممکن است درست باشد. دولت باید در خودروسازی تنظیم‌گر باشد، اما وقتی تصدی کند و مدیر بگذارد، نمی‌تواند بگوید تنظیم‌گر است.

دولت باید سهام‌هایش را در خودروسازی واگذار کند تا خود مجموعه مدیر لایقی را بگذارد. آن وقت دولت نظارت می‌کند تا خودروسازی محصول با کیفیت به مردم بدهد. مجموعه‌ها خودشان تشکیل شوند و قانون تجارت را اجرا کنند تا دولت بتواند از آن خودروسازی‌ها بازخواست کند.

ابراهیم اسدی بیدمشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدا ازت نگذره که همیشه باعث و بانی مشکلات جامعه هستی
هر وقت کاری برای مردم می‌خواهد انجام بگیره سر و کله نا اهل جنابعالی پیدا میشه ..
من نمیدونم اختیار دولت دست کیه ..مسلما دست این شخصه که هیچ وقت دولت قاطعانه برخورد نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
از خدا نمی ترسی.کی جواب خون این همه کشته و زخمی را می ده...
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
ایشان با نوع صحبت، توجیهات و حرف های غیرمنطقی که در حمایت از وضع کنونی زده اند ثابت کردند که صحبت ها در مورد اینکه ایشون و حزب سیاسیشون منفعت در این زمینه دارن رو اثبات کرده. متاسفانا اقتصاد ما بسیار غیرشفاف است. باید مشخص شود که چه کسانی هستند که از وضعیت خودرو سود می برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این خودش به تنهایی مافیای بزرگ خرسازی ایرانه، کسی هم نیست جلوش رو بگیره، حالا شما برو باین هی مصاحبه بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
شبیه روباه مکار نیست..؟؟؟

(تو کارتون پینوکیو)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
یادش بخیر ، گفتگو تون با بی بی سی... و..

الآن
تو مصلحت نظام چکار می کنی..؟؟؟؟؟
کی شما رو تائید کرد ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



(((((((( مرگ بر انگیس )))))))))))))))))

ننگ بر استعمارگر و استعمار پذیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر قرار هست که مردم اسیر دست اینها باشند پس در وحله اول باید قانونی تصویب شود که مالکیت و استفاده از خودرو خارجی را برای تمام مسئولین از بالاترین سطح تا رده های پایین ، از رئیس جمهور تا وزیر و نماینده و مدیر کل و معاونین و مذهبیون و انقلابیون .... و خانواده آنها را ممنوع کند و صرفا مجاز به استفاده از خودرو کاملا ایرانی ساز سایپا و ایرانخودرو باشند در این صورت بنده تعهد می دهم با دوچرخه تردد کنم و این باید به مطالبه عمومی تبدیل شود که آقایان همه امکانات را برای خودشان نخواهند و به رفاه مردم هم توجه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۹:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بنده خدا معلوم نیست تا حالا خواب بوده؟ تا زمانی که منافع عزیزان یا عزیزانشان به خطر نیوفته که مشکلی نیست حالا دولت میخواد کل سهام رو واگذار کنه و نقش حمایتیش رو کم کنه آقایون از خواب پریدن.
Pakistan
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آخه عزیز دل
چرا اینقد چرت میگی! تصادف زنجیره ای در بهبهان که هیچ کدوم از خودرو ها کیسه هواش باز نشده را میگی باید کار کارشناسی بشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
کجای قانون اساسی آمده است که قانون مصوب مجلس خلاف سیاستهای نظام نباشد؟ این هیات نظارت عالی را چه کسی مسوول بررسی قوانین مجلس کرده است؟ تنها شورای نگهبان می تواند قوانین مجلس را رد یا تایید کند و در صورت اختلاف بین این دو نهاد، قانون برای بررسی به مجمع می رود. اینجا که اصلا اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان نبوده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
قطعا در مملکتی نمیمانم که به سورت غیر منطقی دارن ملت رو به فنا میدن.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اقای میرسلیم اگه راست میگی این حرف رابزن که مانه ایران خودرورا می خواهیم نه سایپا هردوجمع شوند وبجاش یه شرکت خارجی بیادتوایران زمین وامتیازات بهش می فروشیم کارخانه تاسیس کند وکارگر ان رانیز تامین می کنیم ومالیات ازش می گیریم که خودرو تولیدکند هم بما بفروشد وهم اگه زیاد تولیدکرد صادرات کند نه اینکه هرکه به نفعش هست ازایران خودرو دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۱۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام
اگر راست میگی و ادعای دانشمند بودن داری ، و وابسته به مافیای خودرو سازی نیستی بیا با من بی ادعا مناظره کن البته میدانم نه سواد و نه جرات این کار را داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
واقعا خدا صبر به دولت بدهد ، خدا پشت و پناهش باشه ، موفق باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
هیس... دولت در حال آزاد کردن سواحل است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
افسار مردم رو یه عده گرفتن دستشون میشه همین دیگه
Germany
7891
۰۹:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
الا ای استاد استادان یاوه نگو.
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۹:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
آقای میر سلیم خودت چه خودروی میتونی پراید سوار بشی انحصار چه تعریف میکنی شما وقتی خودرو مملکت دست دو خودرو ساز باشه انحصار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
به قرآن ماهم جوونیم دلمون میخواد با پولی که براش زحمت کشیدیم ماشین بخریم/ چرا باید ماشینی که زیر 60 میلیون تومن قیمتشه رو 160 میلیون بخریم!! کجای دنیا برای خرید ماشین قرعه کشی داره که ما قرعه کشی میکنیم 100 بار نوشتیم یکبار هم اسم ما درنیومده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
شما چکاره مملکت هستی که نمی‌گذارید مردم مثل شما خودرو داشته‌ باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اینها همه کاره هستن ظاهرا ما مردم اضافی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۲:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس (مافیای خودرو) رو دانلود و تماشا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
شما مدافع ایران خودرو وسایپا نیستید منافع و مدافع مردم باید باشید نه اینکه به ضرر مردم گام بر دارید اقای میر سلیم مردم رو به چه روزی گرفتار کردید بعنوان حمایت تولید داخلی ی مشت اهن پاره با قیمتهای سر سام اور و اونم با ایجاد محدودیت و قرعه کشی و الی اخر سال به سال اوضاع بدتر شده و قیمتها نجومی بژارید واردات انجام بشه رقابت ایجاد بشه حداقل تولیدات داخلی که توان مقابله با اجناس و کالاهای خارجی رو ندارن تعطیل کنن یا به روز رسانی و با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
جناب آقای میرسلیم منظور از به مصلت واردات خودرو نیست آیا سخنان رهبر فرزانه انقلاب را یادتان رفته که گلایه مردم را بحق دانستد گویا شما هم در دایره مافیای خودرو قرار دارید شما آنچه بنفع مردم و کشور هست را در نظر بگیرید نه منافع خود و عده ای از خدا بی خبر در نوروز امثال چند نفر از مردم جان خود را بخاطر بی کفایتی امثال شما از دست دادن پیشگو هم هستید که پیشا پیش می‌گوید طرح واردت خودرو رای نمی آورد به ظاهر سنگ دفاع از حقوق مردم را به سینه می‌زنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دولت رئیسی کارش درسته. میرسلیم داره چوب لای چرخش می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
در حال حاضر بزرگترین دغدغه دولت جام جهانی و آزاد کردن سواحل است اشکالی نداره حالا چند هزار نفر هم تلفات خودرویی داشته باشیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این میرسلیم هم سهامدار تو۲تا کارخونس هم شده مانع واردات چرانمیمیری۸۵ ملیون نقرخلاصشن
Turkey
داوود کریم فرد
۱۲:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
متوجه نیستید!!!؟اینها فقط میخان مغز مردم رو متلاشی کنند وگرنه خوب ميدونند چه چرتی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
میرسلیم حیا کن نظام وانقلاب رو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایی خوب خودتان را به نفهمی می‌زنید..۱۲۰ مجوز خودرو سازی را پیگیری کنید همه اش به یک نقطه ختم میشه و همه اش از یک مافیا سرچشمه میگیره که بعد انقلاب بوجود آمد
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ببین کیا برامون تصمیم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
ایشان مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
قرار شده 50هزار خودرو واردشود تا مسئولین و مدیران رده بالا و میانی بتوانند بعدچند سال یک عیدی ب خود و فرزندانشان بدهند.
حالا شما مردم هی حسودی کنید،هی سنگ اندازی کنید،هی بهانه جویی کنید!!!!
عزیزان مگر شما مسئولید،مگر شما مدیر و کاره ای تو مملکت هستید ک ماشین خوب میخواید؟؟!!!
کاری نکنید ک دوباره پیکان برامون تولید کنند...
Iran (Islamic Republic of)
نادر سعدونی
۱۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آقا سید تو کجا بودی تویه این ۴۳ سال حتما آمریکا و غرب نگذاشتن کار کنی.حیف واقعا سوختی
Iran (Islamic Republic of)
معینی
۱۱:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اگر دولت حق ندارد در امور خودروساز، دخالت کند خود سرکار، اونجا چه می کنی؟ پس، لابد درآمد کلانی داری که باید این وضع، ادامه داشته باشه و دیگر اینکه در آن تصادف مرگبار و تصادف های مرگبار دیگری که خودرو، آتش گرفته می شود در این بیست سال چه تحقیقی انجام شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اقای میرسلیم شما خودت چه ماشینی سوارمی شوی قیمت فرقون چند تابرسه ماشین دوروست نیست به این قیمت می فروشین اعتماد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خودروسازها شدند ارثیه بابای مدیران همه فامیل همشهری آشنایان می‌برند سرکار کشی پارتی نداره اصلا نمی تونه بره خودروسازی همه سفارش شده اند وزیر نمايند مجلس ریس بانک خدالعنت کنه این همه باندبازی پارتی بازی چقدرپول حیف ومیل می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ریاست مملکت دست کیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اگه کمیته قیمت گذاری در مراکز نقل و انتقال خودرو مستقر شوند مصرف کننده واقعی واقعی برای خرید ماشین ثبت نام میکنه نه دلال‌ها و مافیا خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
قانونی مصوب کنند که همه مسئولین و فرزندانشان و تک تک اعضا خانواده انها ملزم به استفاده از خودروهای سایپا و ایرانخودرو باشند و حق مالکیت هیچ نوع خودرو اروپایی و کره ای و ژاپنی و ... را نداشته باشند و ضمنا برای زندگی هم فقط کشورهای محور مقاومت را انتخاب کنند در اینصورت من یکی حاضر هستم با دوچرخه مسافرت کنم روز یک وعده غذا بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
شورای نگهبان کمی هم به فکر جوانان بدبخت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این به اصطلاح آقا خبر داره که کرمان موتور و مدیران خودرو و .... خودروهای تولیدی را با چند برابر قیمت منطقه به مردم می فروشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سیر را غم گرسنه نیست اینها همه سیرند نیازی به واردات خودرو ندارند انشالله خداوند حق مردم مظلوم را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۱۱:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام مسئله خودرو یک درخواست عمومی همه دوستداران نظام وکشور هست و مطالبه عمومی که اگر حل نشود آینده انتخابات در ایران تحت شعاع آن قرار میگیرد مردم میپرسند نماینده مجلس و رئیس جمهور که نتواند بر مافیای خودرو سازی پیروز شود پس انتخابات یعنی چه در راس بودن مجلس در کجاست یا رئیس جمهور بدرد چه کاری میخورد ؟با تشکر و به امید فرج اقا از دست مردم کاری برنمی آید.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۴:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
لطفأ به جناب آقای میرسلیم بفرماید، اینقدر سنگ این دو خودرو ساز را به سینه میزنی، آیا به فکر این هستی چند دهه جواب این مال و جانی که خرج این دو خودرو ساز شده از سوی مردم عزیز ایران خرج شده، چه کسی باید پاسخگو شود.
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۱۱:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام اقای میرسلیم حتما خودروسازها دم کلیه شوراها در این کشور را دیده اندکه گلایه مقام معظم رهبری ،درخواست رئیس جمهور و اصرار مجلس نادیده گرفته می شودپس دموکراسی چیست انتخابات مردم چه نقشی دارد مطالبه عمومی چه میشود بهانه خوبی هم دارید اقتصاد مقاومتی و ....با یک بررسی ساده علت زیان ده بودن خودروهاسازها معلوم میشود سوء مدیریت در سطح کلان به اذعان جنابعالی 500 هزار نفر مشغولند آنوقت یک میلیون خودرو تولید میشود یعنی میانگین هر نفر دو خودرو انهم میشود حقوق کارکنان و سایر هزینه ها هم را باید دولت بپردازد امروزه در صنعت خودرو کارها با دستگاههاانجام میشود این همه نیرو فقط به سفارش شماها در آنجا بیکار میگردند چون منسوبین افرادی مثل شما هستندو حقوق مفت دریافت میکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
فکر کنم میر سلیم هم خودش عضو مافیای خودرو باشه تا زمانی رقابت کامل نباشه لگن سازان به فکر ایمنی و آپشن نیستند تو کشور آلمان با اون همه خودرو ساز مطرح ببینید چه استقبالی از تسلا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو ممنوع. ثابت ماندن ساعت ممنوع. نظارت بر قیمتها رها. سرعت 120 ممنوع. شنا در دریا ممنوع. آب برق گاز گرانتر واویلا پا روی گلوی ملت آزاد. ویلاسازی آزاد. رها سازی قیمتها آزاد. گوجه گران موز گران سیب زمینی گران. از این همه بی تدبیری فریاد.
ایجاد دلخوشی برای ملت ممنوع. لبخند ممنوع. طنز ممنوع. ناراحتی درست کردن و آسان شدن کار نفوذی ها برای جدایی ملت و نظام آزاد آزاد آزاد..............
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
لطفا اقای میرسلیم حرف نزنید چهل ساله سال به سال عقب میریم خودرو بی کیفیت تماما وارداتی قیمت دلاری خجالت بکش
United States of America
یوسف
۱۰:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر از این دیگه میخاید خودرو ساز رو جسور کنید و مَردم رو خار و خفیف!؟چقدر منافع براتون داره چقدر به جیب می‌زنید!؟چقدر دیگه باید آدم تو جاده‌ها کشته بشه!؟چقدر........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این آقا نمیخواد باز نشست بشه مدیر تحصیل کرده نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو به مصلحت چه کسی نیست. ؟. مصلحت مردم. یا کشور. با مافیای خودروسازان. یا آقایان دولتمردان و سردمداران ؟. به مصلحت چه کسی نیست. ؟ شما اگر مصلحت مردم و کشور را می‌دانستید. اوضاع مملکت خیلی بهتر از اینها بود هر روز ایه گوشه بک نفر با هزار میلیارد اختلاس و سپس متواری می شود اینها به مصلحت کشور و مردم است و یک نفر هم نیست پاسخگو باشد. نوبت به منافع مردم که می رسد. رگ گردن شون می زنه بیرون که به مصلحت نیست. مردم محکوم به این هستند این خودروهایی که حکم تابوت دارند و فاقد ایمنی و امکانات هستند را سوار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باید واردات خودرو آزاد بشه تا شاید ایران خودرو و سایپا دیتشون رو از جیب مردم بیرون بیارن ماشین تولید نمی کنن پیت حلبیه
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
پس معلوم شد که نمایندگان و رئیس جمهور عزیزمان هیچ کاره هس ازماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
واقعا با این نظرات پوسیده ات مشخصه هیج ارزشی برای مردم و سلامتی و پولشون قائل نیستی ؟ ول کن این صنعت فرغون سازی رو . چرا باید کشور های همسایه به خیابونهای ما بخاطر قیافه بی ریخت و فرسوده خودرو هامون به ما نیشخند بزنن . با همین پولها میشه بهترین های خارج خرید و هم درامد و هم اشتغال و هم هوای تمیز و هم سلامتی مردم وهم صرفه جویی میلیاردی در مصرف سوخت را تضمین کرد . لطفا افکارت را برای خودت که مربوط به چهل پنجاه سال پیشه نگه دار . کشور اسلامی ایران که الکوی کشورهای اسلامی باید باشد باید بسیار شیک و مرتب باشد امروزه اصل بهره وری میگوید اجناس مورد نیاز را با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت در هر کجا که هست تامین کن .نه اینکه به فکر جیب عده ای رانت خوار باشی .خودرو سازها حتی صدای مقام عظمای ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) را هم دراوردن انوقت شما هنوز توی فکر قرن گذشته ای چون خودت هم مال همون دورانی . دست بردار پراید ۲۰ میلیونی کردی ۲۰۰ میلیون. !!!! حمایت از مافیا متوقف کنید لطفا هیچوقت افکارت به درد مردم نخورد اما نمیدونم چرا بازنسشته نمیشوی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
کاش می‌شد موشک کنترلی ساخت چهارتا صندلی روش می بستیم با سرعت موشک میرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
میر سلیم که خودش سوار خودرو لگن ساز ها نمی شود وجان ومال مردم برای این اقا هیچ ارزشی ندارد که توسط دوتا خودروساز غارت میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
میر سلیم خودش پراید سوار می‌شود!!! که مخالف واردات خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۵۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که با واردات خودرو و ایجاد بازار رقابتی مخالف هستند و در عین حال با ایجاد انحصار و عدم مطالبه گری از خودرو سازهای داخلی برای افزایش کیفیت و ایمنی تولیداتشان، عملا جزو عوامل اصلی کشتار و قتل و آسیب های شدید به جان و مال مردم هستند و باید محاکمه شوند. ملت کسانی که به آنها ظلم میکنند را فراموش نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
حضرت والا شما بیا از پراید استفاده کن اونوقت ما سوار دوچرخه میشیم یا پیاده گز میکنیم . در عیر اینصورت اگر حرف نزنید سرور و سالارید.
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۹:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
چطوره برای خودروهای چینی آشغال با چند برابر قیمت آزاده ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمایت از جان مصرف کننده
۰۹:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آیا جان مردم ارزشی ندارد معلوم است آقا سلیم به فکر جیب خودش است اگر راست می گویید به فکر رفع انحصار و بازار رقابتی باشید در مقابل مرگ هموطنانمان با حمایت از این نوع تولید خودرو مسئول هستید ایا ایرانی ارزش زنده ماندن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که جان مردم ارزش نداره ، بمیرن بهتر ولی اگر خون از دماغ یک فلسطینی بیاد همینها زمین و زمان را به هم می دوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آزموده را آزمودن خطاست ، لطفا بازنشسته شوید برای مملکت بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خداانشالله این میرسلیم روازمابگیره تامردم بتونن با آزادشدن واردات خودروی موردعلاقه خودشون روسواربشن.البته شنیدم که خوداین آقاخودروی تویوتالندکروزسوارمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
اخمد
۰۹:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم چه خرسندند که نمایید گان مجلس مصوبه می‌کنند ، تشخیص براحتی اونو هوا میکنه معلوم نیست تو این مملکت چه کسی تصمیم کیرنده نهاییست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ایشان عضوی از مافیای خودرو است که ماموریت اصلی شان کاهش جمعیت ایران است اگر اقای رئیسی بتواند درمبارزه با مافیای خودرو پیروز شود مطمئن باشید درانتخابات ۱۴۰۴ ردصلاحیت خواهد شد اگر نتوانند رد صلاحیت کنند فتنه ای بزرگتر وشدیدتر از ۸۸ درسال ۱۴۰۴رقم خواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بنام خداوند جان و خرد :
مگه ایران خودرو و سایپا رو کاملا دادیت دست خوصوصیهای شخصیها که دولت نتواند مدیر برایش تعیین کند هر وقت ایران خودرو و سایپا از دولتی به بخش خصوصی فروخته و واگذار شد اونوقت حرف شما درست است ولی الان حرف شما اثری ندارد خنثی است ایران خودرو و سایپا از صفر تا صدش باید فروخته شود به بخش خصوصی فقط دولت و سازمان استاندارد باید بر رویش نظارت عالیه کنند طبق قوانین تا تحولات رقابتی عظیم باکیفیتی و پیشرفتهای خوبی درونش صورت گیرد در غیر این صورد در دست مافیای قدرت و ثروت دلالان انحصارطلبان باشد عمرا پیشرفت کند عمرا با کیفیت شود عمرا خودروهای منطبق با هوای سالام محیط زیست تولید کند عمرا بتواند مشتریانش را در هر اموری راضی نگه دارد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
هرتصمیمی دوس دارن میگیرن ب فکر ما جوان ها نیستند ک...فقط ب فکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایا شکرت رئیس جمهور نشد بدبخت هستیم بدبخت تر میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد درآرزوی خودرو
۰۸:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
رئیسجمهور و نماینده ها با انتخاب مستقیم ما ملت سرکار میان اما هیچ قدرتی برتر از مصلحت و شورای نگهبان نیست. چون تصمیمات و لوایح و قوانینی ک دولت و مجلس با 300 نماینده میگیرن رو چند نفر تو این 2شورا براحتی رد میکنن و نادیده ترین موضوع این وسط نظر 85 میلیون ایرانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باید رقابت باشه مردم باید انتخاب کنن ازانحصاربایددربیاد
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اصلاً کسانی که ذینفع هستند نباید برای کالاهای که تصمیم گیری میشود نظر بدهند ،باید کارشناس نظر بدهند ،ضما مگر پرکار این اشخاص که عضویت هیئت مدیر هستن بازنشستگی نیست بعداز آن مگر قانون نیست که باید یک شغل داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدا وکیلی ماشین خودت چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
کسانی که خودشون مالک هستن در خودرو سازی کشور نمیتونن نظر بدن در مورد اشتباهات خودشون و توجیح کنند به اندازه کافی مردم از جیب هایشان و جانشان گذاشتن و این نظام و دولتها هستن باید پاسخ گو باشن چرا کوتاهی کردن در مقابل اشخاصی مثل ایشان که سود های نجومی میبرند از خودرو سازی بی کیفیت اما قیمت فضایی در مقابل جان و مال مردم و پیگیری کنند علت سکوت چی بوده این چندین سال با بازی کلمات مثل پیشرفت صنعت داخلی مثل حمایت از تولید داخلی و پنهان شدن زیر سایه کلمات اما در واقع خیانت به انقلاب و مردم هستش و جرمش به نظر من اعدام هستش چون این خیانت ها مردم رو از انقلاب دور میکند آقایون که تاجرید و مسیول شدید متاسفانه اقتصاد و تولید داخل زمانی پیشرفت میکنه که مرزها باز باشد شما و شرکت هایتان کالای تولید کنید که از نظر کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش بتونید رقابت کنید نه بازر کشور رو بهم بزنید بعد برای آشغال تولیدی با صد برابر قیمت ناز بیارید پولهای مردم را چندین ماه جلو تر بگیرید سود ندهید با تاخیر هم تحویل بدهید معیوبم باشه لطفا ساکت شوید انشالله خدا جواب شما هارو بده
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا خودروسازی را به مردم واگذار نمی‌شود ،الان گرانی آزاردهنده است خودرو را به قیمت قبلی وبا کیفیت عالی برسانید یک سمند سال 85 با سال 90یکی است
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خودرو ایرانی چرا گران شد ،مردم دنبال خودرو ارزان و مطمئن هستن ،خوب لوازم وارد کنید ،چرا پراید شده اینقدر
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اقای میرسلیمی که میفرماییید واردات خودرو صحیح نیست خبر از جیب مردم نداری انگار یا داری خودتو زدی به اون راه ...قیمت های خودرو داخلی سر به فلک کشیده از بس گرون شده! من ۴۵ بار قرعه کشی ثبت نام کردم اسمم در نیومده الان تکلیف منی ک دو ساله میخوام ماشین بخرم چیه؟من که پول ندارم ماشین بقیمت بازاربخرم .باید ی اقدامی بشه که قیمت ازاد خودرو داخلی بیاد پایین .شما دست گذاشتید رو دست و میگید وارادات خودرو صحیح نیست لااقل بفکر جوانای بدبدخت جامعه باشید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
قیمت هواپیمای سسنا150 تقریبا 100 میلیون تومن از دناپلاس ارزونتره.!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این اقا سهم داره در خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
واردات ماشین های چینی ارزبری خارجی نداره؟ ضمنا چرا خودروهای تولید داخل با گران شدن دلار ؛ افزایش قیمت سرسام آور پیدا کرده است؟ این نشان میده این خودروها کاملا مونتاژی و وابسته به واردات قطعات با پرداخت ارز است . پس بجای واردات قطعات بی کیفیت ؛ بهتر است ماشین با کیفیت وارد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مجمع تشخیص در کدام مورد به نفع ملت تصمیم گرفته که حالا هم کاری کند.اصلا خاصیت این مجمع چیست؟چند نفر که مافیای قدرت در مملکت هستند و برای منافع خودشون جمع میشن و تصمیم میگیرن مردم هم کشک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام،،،،، آقای سهامدار ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۷:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
از سخنان میرسلیم مشخص شده که این بنده خدا هم خودش جزء کسانی هست که داره از ایرانخودرو و سایپا بهره میبره و حتما قول های بیشتری گرفته که جلوی واردات خودرو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۶:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دولت اگر کمی به فکر طبقه پایین جامعه باشد باید آزاد کند واردات خودرو را.چرا باید در حسرت یه قوطی حلبی باشیم .پراید.چرا باید 150ملیون باشه ؟؟؟واردات قطع شد خودرو ساز هر بلای خواست سر این ملت آورد .چرا دولت با مافیای خودرو نمیتونه مبارزه کنه مگر پشت اینها به کجا بندهست ؟الکی نرخ دلار را بهانه میکنند بیشتر اجزاءخودرو داخل تولید میشه چرا باید با دلار مقایسه بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این چه نظامی است که کشته شدن مردم در جاده ها را مصلحت میداند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۶:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
همون شماها اقتصاد مملکت رو بهم ریختید هنوز هم دست بردار نیستید با جان انسانها بازی میکنید به قیمت منافعی که به جیب بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
پس کسی‌ که رای نیاره آن کاره
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۳:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مجمع تشخیص مصلحتی که تشخیص نمیده شرکتای خودرو ساز داخل نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ کمی جوابگوی نیاز ملت نیست و اصرار بر ممنوعیت واردات خودرو داره،به صلاح نیست که در راس تشخیص مصلحت نظام باشند
.ملت خودروی خوب و با کیفیت میخوان جناب میرسلیم!!!!
بخدا تا 100 سال دیگه به ایران خودرو و سایپا فرصت بدی جز چراغ عوض کردن هیچ آپشن دیگه اضاف نمیکنن.چون نمیخوان!!!
چون می دونن شما حمایتشون میکنید و هر بنجلی درست کنن ملت مجبور و محدود به خریدش هستن.
جناب میرسلیمی که ملت تو انتخابات با اکثریت آرا بهت نه گفتن،چطور میتونی تو تشخیص مصلحت،مصلحتشون رو تشخیص بدی؟؟؟؟؟
ملت نیاز به خودروی ایمن با کیفیت بالا دارند تا سالی 30 هزار کشته ندیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
به به
شما با آن سابقه درخشان... ...
توی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، چکار میکنی؟؟؟؟؟



نشانه ای بزرگ ،
از وجود رانت
حضور خود شما ،
در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مملکت است ....!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
نماینده هاتصویب.شورای نگهبان هم تائیدکرده توراسننه.باعث تاسف است یک نماینده باسابقه وعضوت.م.ن این حرفهای بی منطق وغیرقانونی بزند هروقت بین مجلس وشورای نگهبان اختلاف باشد انوقت ت.م.ن میتونه واردبشه.پس معلومه ازمافیا حمایت میکنی جناب شماهاباحمایت چندین ساله ازخودروبی کیفیت درتصادفات وکشته هاشریک هستید بریدتوبه کنیدوبیش ازاین مخاف مردم نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا این اینقدر نچسبه
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۰۱:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بسمه تعالی. شاید من و شما در انتخاب این آقا برای تشخیص مصلحت نظام نقشی نداریم ولی در مصاحبه و نظر خواهی برای رسانه اگه نقشی هست پس چرت و پرت تحویل مخاطب و مردم ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اگه راست می گی اول ماشینهای خارجی سران نظام و همه ارگانهای دولتی رو بیارید تحویل بدید و پراید به جاش بگیرید نصف مشکلات مالی حل می شه. مخصوصا شخص خودتتتتتت‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
افکار همین امثال این بزرگوار ملتی و اینجور بدبخت و گرفتار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بله همین مافیای خودرو هست که نمیذاره مردم ماشین استاندارد سوار بشن. خون همه اونایی که تو این ماشینهای غیراستاندارد میمیرن گردن امثال اینهاست. ماشینایی که فقط اسم کیسه هوا روش نوشته شده واسه قشنگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
برای آخرین سوال آقای میر سلیم: شما و آقا زاده ها چه خودرویی سوار می شید؟
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۰۰:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خیلی تاثیر گذار بود میتونی بری پی کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اینها گلوی مردم رافشرده اند.خدانابودشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
کدومتون ماشین ایرانی سوار می شید؟ به خدا قسم که یک نفرتون حاضر نیست با پراید بره و بیاد اونوقت ما آرزوش رو داریم. چه راحت از تنوع تولیدات ایرانی حرف می زنی در صورتی که آدم بدبخت فقط می تونه ارابه مرگ سوار بشه اگرچه همشون یکی هستن فقط پالانش عوض می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
۴۰سال پاتون کردید تویه کفش و هی می گید بزک نمیر درست میشه !!! چی درست میشه ؟؟چی درست شده!! عقل هم خوب چیزیه.عقل میگه اگه راه کجی را رفتی و نتیجه نداد و همه هم گفتند راهت کجه، قبول کن و مثل بچه آدم پا در راه درست بگذار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مجمع تشخیص چه جای جالبی هست هر که بازنشسته میشه میره انجا همین بس که انجا دیگه اسمش خانه سالمندان نیست و مجمع تشخیص مصلحته چون میرسلیم حالا که بازنشسته شده تو مجمع تشخیصه تازه فهمیده که تو ایران خودرو سازی انحصاری نیست اگر اقای میر سلیم بعد از بازنشستگی توی پارک بود حتما نمی گفت تولید خودرو تو ایران انحصاری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آدم دلش میخواد از مسئولان بپرسه
آقا خداوکیلی جنست رو از کی میگیری؟؟
رقابت ما ۴۰ سال هست که بین ۲۰۶ و پراید و سمند هست
که البته جدیدا شکلشون رو تغییر دادن
و چند سالی هم هست که خودرو های درپیت چینی اومدن به بازار ایران
که صفرش رو بعد اینکه میخری همونجا چند میلیون افت قیمت داره
آقا لیاقت ملت ما محصولات کمپانی های مطرح دنیاست
شما ها نمیخواید سوار شید خب نشین
چرا دست و بال ملت رو بستین
یه پراید زپرتی الان ۱۷۰ تومن قبمتشه با همین پول میشه خودروهای اقتصادی فورد یا تویوتا یا هیوندا و... رو خرید
بیخودی اسمشم نذارین تجمل گرایی
اگه تجمل گرایی هست پس چرا مسئولان عالی رتبه سوار بنز و bmw و تویوتا میشن
به ما ملت که میرسه بده؟؟؟!!!
نکنه مسئولین برای حفظ آبرو و اقتدار نظام در برابر غرب و شرق سوار میشن؟!
ما ایرانی ها هیچی کمتر از همین عراقی های همسایه نداریم
تو عراق طرف پشت لندکروز هندونه میفروشه
ما اینجا تایر لندکروزم نمیتونیم بخریم
چرا؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ایشان نماینده مردم نیست، نماینده خودرو سازه
۱۲۳
آخرین اخبار