رعایت اصول گردشگری پایدار از سوی مسافران نوروزی

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد بر رعایت اصول گردشگری پایدار و توجه به ظرفیت تحمل جامعه میزبان، از سوی گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

حقیر السادات گفت: گردشگری پایدار بر سه اصل بنیادی استوار است که لازم است این اصول از سوی گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: اولین اصل رعایت ارزش‌های اخلاقی و مذهبی جامعه میزبان از سوی گردشگران است و با توجه به اینکه یزد از گذشته به عنوان شهری مذهبی و دارالعباده شناخته شده است، لازم است گردشگران نیز به مبانی اعتقادی یزد هم از لحاظ پوشش و هم از لحاظ رفتاری احترام گذارند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد اصل دیگر گردشگری پایدار توجه به اصول زیست محیطی و رعایت آن‌ها از جمله رعایت نظافت و حفظ تنوع زیستی گونه‌های گیاهی و حفظ منابع طبیعی است، همچنین توانمندسازی جامعه محلی از طریق خرید از فروشگاه‌های محلی از دیگر اصولی است که باید از سوی میهمانان نوروزی شهر یزد رعایت شود.

حقیر السادات گفت: یزد شهر میراث جهانی و پایتخت شهر‌های جهان است و تعامل فرهنگی گردشگران با ارزش‌های فرهنگی یزد و رعایت اصول گردشگری پایدار می‌تواند اثرات مثبت و سازنده‌ای را در بر داشته باشد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد: این شهر داری بر بافت تاریخی متراکم و زنده است و وجود آب انبار ها، ساباط‌ها، تویزه ها، بادگیر‌ها و ... در این شهر نماد‌هایی از معماری خاص این شهر و نماد پایداری هستند.

او گفت: گردشگران علاقمند می‌توانند از نماد‌ها و اِلمان‌های تاریخی این شهر عکسبرداری نموده و عکس‌ها را با عنوان یزد میراث جهانی و شهر خشت خام در فضای مجازی منتشر کرده و به معرفی یزد به عنوان شهر پایداری کمک نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.