همتی گفت: مهم‌ترین بحث در بهبود کیفیت تئاتر نمایش نامه است که متاسفانه عده‌ای تازه وارد، ساختار قصه را به هم می‌ریزند.

سیروس همتی، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با توجه به هفتم فروردین ماه روز ملی هنر‌های نمایشی گفت: بعضی اوقات شاهد نمایش‌های ضد قصه هستیم یعنی نمایش‌هایی که ساختار قصه را می‌شکند.

او تجربه ژانرهای مختلف را حق طبیعی هنرمندان تئاتر می داند و می گوید سرآمد تئاتر سنتی و آئینی ما داوود فتحعلی بیگی است، آتیلا پسیانی در تئاتر تجربی شاخص است و در تئاتر حماسی، قطب الدین صادقی را داریم، اما در نمایش فیزیکال سرآمد نداریم.

به گفته همتی، بحث مهم دیگر در تئاتر متن نمایشی است که اگر نمایشنامه نتواند مفهوم مورد نظر را انتقال دهد کمیت کار لنگ است.  اگر کسی که همه گونه‌های نمایشی را اجرا کرده دست به برهم زدن این ساختار بزند، ایراد ندارد، اما اشکال کار آنجاست کسانی که تازه از راه رسیدند و به نمایش نامه اعتقاد ندارند، دست به همچین کاری می‌زنند.

بازیگر سریال «بچه»، مظلوم‌ترین هنر در کشور را تئاتر می داند زیرا  بودجه آن به اندازه یک سریال درجه الف نیست و این فاجعه است.

همتی می گوید بازیگر تئاتر به دلیل بهبود وضعیت معیشتی خود به سینما می‌رود. اگر بودجه مناسبی به گروه تئاتری تزریق شود کار‌های با کیفیتی هم تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار