جشن سال تحویل در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

شهردار شیراز از برگزاری جشن سال تحویل همچون سال‌های گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبرداد.

سید احسان اصنافی گفت: جشن سال تحویل همچون سال‌های گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، گلزار شهدا و در ورودی‌های دروازه قرآن و امیرکبیر برگزار می‌شود.

مراسم تحویل سال ۱۴۰۱، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، برگزار می‌شود.

زائران می‌توانند از مسیر‌ها و مبادی ورودی حرم مطهر شامل باب الرضا (ع) واقع در خیابان حضرتی، باب احمد بن موسی (ع) واقع در سه راه احمدی و باب السجاد (ع) در ورودی بازار، وارد حرم مطهر شاهچراغ (ع) شوند.

رعایت همه شیوه نامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی هنگام حضور در حرم مطهر الزامی است.

برای پیشگیری از شیوع کرونا، زائران گرامی هنگام اقامه نماز از مهر و تسبیح شخصی استفاده کنند و بانوان چادر شخصی همراه داشته باشند.
ورود دوربین عکاسی و فیلم برداری، لپ تاپ، وسایل برنده و آتش زا به حرم مطهر ممنوع است.

زائران، هرگونه نذورات نقدی و غیر نقدی، صرفا به دفاتر نذورات مستقر در صحن‌های حرم مطهر تحویل دهند و رسید دریافت کنند.

اصنافی در ادامه گفت: همچنین به مناسبت تحویل سال نو نماهنگ معرفی شهر شیراز در فضای مجازی پخش می‌شود و در ابتدای ورودی‌های این شهر به صورت دریافت از وای فای در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

شهردار شیراز گفت: امسال چهار کمپ نوروزی به صورت کانکس پذیرای مهمانان و زائران نوروزی است و امکان برپایی چادر هم تدارک دیده شده و همچنین در ورودی شهر ستاد استقبال برای راهنمایی از مسافران به سوی کمپ ها، هتل و مراکز اقامتی برپا و ارائه نقشه‌ها و معرفی یک اپلیکیشن برای معرفی راهنمای سفر به شهر شیراز پیش بینی شده است.

به گفته اصنافی، امکانات حمل و نقل عمومی هم با سطح ارائه ۳۰ درصدی در برای تسهیل تردد شهروندان انجام شده است و مسیر ورودی کمربندی شمال شرق و شهرک سعدی با مشارکت راهداری استان بازگشایی شده و این مسیری اضطراری است که در صورت ترافیک در ورودی دروازه قرآن پس از زیباشهر بتوان خروج کرد.

او گفت: اقدام دیگر در حوزه حمل و نقل ساماندهی پارکینگ‌ها بود که در این راستا ۳۵ پارکینگ در سطح شهر و اطراف حرم‌های مطهر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند و پلاکارد‌های راهنما برای هدایت خودرو‌ها نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.