مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کمتر از ۳۵ درصد کل طرح‌های پیش بینی شده در ۷ کانون گرد و غبار خوزستان تاکنون عملیاتی شده است.

محمد تقی سجادی گفت:  طی ۵ سال گذشته  ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از برنامه‌های نهالکاری در این کانون‌ها عملیاتی شده.

او در خصوص علت کندی و پیشرفت کم طرح‌ها گفت: پیش بینی ما ۱۰ نوع عملیات بوده که بخشی از آن نهالکاری بوده، ۳۰ هزار هکتار  مدیریت  روانآب و  ۱۸۰ هزار هکتار احیای گونه‌های بومی منطقه بوده که عملیاتی شده.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان  بخش‌هایی از برنامه‌های پیش بینی شده به دلیل خشکسالی و محدودیت منابع آبی از جمله مرطوب سازی و بوته کاری در ۴ سال آینده عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول  گفت: در سال گذشته  به دلیل خشکسالی منابع آبی طرح‌ها تامین نشد و این سبب تنش در بخش‌هایی از نهالکاری‌های انجام شده در سال‌های گذشته شد.

به گفته آقای سجادی اگر این روند در سال ۱۴۰۱ تداوم داشته باشد هزینه‌های مراقبت و نگهداری افزایش می‌یابد و احتمال ایجاد تنش در بخش‌های دیگری از نهالکاری‌های انجام شده وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: امیدوریم با برنامه ریزی‌های انجام گرفته منابع آبی مورد نیاز در موعد مقرر  (فروردین ماه تا مهر ماه)  تامین و مشکلات مرتفع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.