مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در سطح کشور ۴۰ هزار هکتار برنامه زراعت چوب وجود دارد که حدود ۱۰ هزار هکتار و ۲۵ درصد آن در خوزستان شناسایی شده که اجرایی خواهد شد.

محمد تقی سجادی روز درختکاری را  سر آغاز هفته منابع طبیعی دانست و گفت: همه ساله در نخستین روز هفته منابع طبیعی در سراسر کشور نهال کاری صورت می‌گیرد که در خوزستان هم در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

به گفته او استان خوزستان دچار چالش‌های شدید زیست محیطی از جمله ریزگرد‌ها و  ... است که ضرورت دارد  در حوزه درختکاری و جنگل کاری و توسعه زراعت چوب برنامه‌هایی از سوی دولت، مردم و مجموعه‌های مستقر در استان صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می گوید: تفاهم نامه کاشت ۲ هزار هکتار نهال منعقد  و برنامه‌های بیابان زدایی در ۵ نقطه خوزستان با همکاری وزارت نفت در ۲۹ دی ماه امسال  اجرا شد.

این مقام مسئول گفت: تفاهم نامه اجرای ۲ هزار هکتار زراعت چوب  بوسیله مجموعه صنایع نیشکربا حضور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امضا شد.

به گفته آقای سجادی ۶ هزار  و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های خوزستان از طریق مزایده و با جذب سرمایه گذار   برای توسعه  زراعت چوب شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از اهداف  سال ۱۴۰۱ به اجرای برنامه‌های مشارکتی در حوزه‌های بیابان زدایی و جنگل کاری اشاره کرد که اولین قدم در سفر رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اجرای پروژه  بزرگ ۸۰ هزار هکتاری بیابان زردایی اقتصادی صورت گرفت.

برنامه نهال کاری امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار خوزستان در جاده اهواز- خرمشهر برگزار و کاشت کمربند سبز ۳۰ کیلومتری در حاشیه این جاده  آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.