معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: ۲۶ هزار کد ملی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای استان فارس ارسال شد.

بهزاد نوروزی چگینی  در نشست مشترک با معاون اداره کل ثبت احوال استان فارس گفت: برای تسریع در روند شناسایی و جذب افراد  کم‌سواد در استان های مختلف سازمان نهضت سوادآموزی طی هماهنگی با اداره کل آمار کشور اقدام به ارسال اسامی افراد بی‌سواد و کم‌سواد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به آموزش و پرورش شده است .

او علت مشخص نبودن چهار رقم وسط کدهای ملی را جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی دانست و گفت: به منظور جلوگیری سوء استفاده احتمالی از جمله ثبت نام صوری افراد در سامانه سوادآموزی قبل از مشخص شدن بی‌سواد بودن یا نبودن این افراد کدهای ملی به صورت کامل اعلام نشده است.

نوروزی چگینی گفت: هدف از این نشست این است تا با همفکری و هم افزایی با مجموعه ثبت احوال استان راهکارهای عملی و کارشناسانه و در عین حال مورد تایید حراست برای شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد همراه با کدهای ملی و آدرس محل سکونت آن ها ارائه شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: اسامی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ارسال شده و مبنای باسواد و بی سواد بودنشان خود اظهاری  است و بر همین اساس امکان دارد تعدادی از آن ها با سواد باشند و یا حتی مدارک تحصیلی بالایی هم داشته باشند اما در خود اظهاری ها بی سواد اعلام شده‌اند .

او گفت: به همین خاطر است که باید با شناسایی دقیق افراد بی‌سواد و کم‌سواد از ثبت نام صوری آن ها جلوگیری شود زیرا اگر این کار انجام نشود و این اسامی به عنوان بی سواد در سامانه سواد آموزی ثبت نام شود در ادامه روند آموزش دچار مشکل  می شویم زیرا اگر به هر صورتی مشخص شود که این افراد باسواد بوده‌اند امکان صدور گواهی یا مدرک برای آن ها وجود ندارد.

رستمی معاون اداره کل ثبت احوال استان فارس گفت: با استفاده از نرم افزارها و سیستم های موجود در اداره کل ثبت احوال استان می توانیم نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنیم و به صورت شهر به شهر اسامی افراد به همراه کد ملی و آدرس محل سکونتشان را در اختیار معاونت سوادآموزی قرار دهیم .

او گفت: افراد بالای ۱۸ سال چون کارت ملی هوشمند گرفته اند به راحتی می توانیم آدرس آن ها را استخراج کنیم و افرادی که ۱۵ سال دارند نیز به دلیل این که احتمال زیاد شناسنامه جدید گرفته‌اند دستیابی به مشخصات کامل و نیز آدرس آن ها راحت تر است و بقیه افراد نیز از طریق نرم افزارها، سیستم ها و نیز  از طریق آدرس محل سکونت پدرشان می‌توانیم آدرس آن ها را پیدا کنیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار