شورای اسلامی شهرمشهد الرضا (ع)، کلیات بودجه ۲۶ هزارو ۱۷۴ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری را تصویب کرد.

حسین حسامی دراین خصوص، گفت: پس از ارائه لایحه بودجه از سوی شهردار مشهد به شورای شهر از ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ جلسات بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی آغاز شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر گفت: در این مدت ۱۴۸ جلسه در ۱۳ کمیسون‌ تخصصی با ۲۸۹ ساعت کار و ۴ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت و ۱۴۹ جلسه کارشناسی با ۳۷۸ ساعت کاری و ۲ هزارو ۴۸ نفر ساعت برای بررسی بودجه سال آینده برگزار شده است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مابقی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد نیز، در سی‌وسومین جلسه علنی شورا که امروز پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه برگزار گردید تصویب شد.

یکی از تبصره ها اشاره به تقویت و مشارکت بیشتر بانوان در سطح جامعه، ردیف خدمت حمایت از نهادهای عمومی و اجتماعی و تشکل ها را به دو ردیف تبدیل و ۳۰درصد از اعتبار مربوط را به بانوان و خانواده اختصاص دهد، علی رغم اینکه اعضا بر سر درصد گفته شده بحث و گفت و گو داشتند در نهایت این تبصره با درصد تعیین شده به تایید رسید.

یکی دیگر از تبصره ها اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس تا سقف ۳۰۰میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه اقدام و اعتبار تخصیص یافته را در حساب‌های فی مابین لحاظ نماید.

همچنین در ادامه فرهمندی پیشنهاد افزایش ۳۰۰میلیارد را به ۵۰۰میلیارد ریال داشت که به تصویب رسید و این تبصره با رقم ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.

یکی از تبصره ها شهرداری مشهد را مکلف کرده است، نسبت به اختصاص ۱۰هکتار فضای پارک ۷۳هکتاری به سایت ویژه بانوان و تجهیز آن براساس نیازهای این گروه و بوستان‌های بزرگ مقیاس در حاشیه شهر اقدام و گزارش پیشرفت آن را ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر ارائه نماید.

سرانجام این تبصره با یک سری اصلاحات به تصویب رسید.

۱۱۳ تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بحث و بررسی پرداخته شد و نهایتا با اصلاحیه و پیشنهادهای ارائه شده به تصویب رسید.

جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد

شهردار مشهد با حضور در صحن علنی جلسه گفت: قدردان زحمات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هستیم که در یک اقدام فشرده تصویب و بررسی بودجه ۱۴۰۱ را به پایان رساندن که خدا قوت دارد.

سید عبدالله ارجائی گفت: جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد که امیدواریم دولت و فرمانداری هم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتار بودجه‌های یک دوازدهم نشویم.

او گفت: از رفتار عالمانه‌ای که در رابطه با بررسی تبصره‌ها صورت گرفت کمال تشکر را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.