مراسم ادای احترام با اهدا تاج گل و عطر افشانی به ساحت مقدس شاهزاده حسین عموی امام زمان (عج) در همدان برگزار شد.

محمد علی آزاد جو گفت:این مراسم هر ساله از سوی هیات و امنای حرم مقدس شاه زاده حسین در اعیاد شعبانیه با اهدا تاج گل و عطر افشانی و سینی گردانی برگزار می شود.

او گفت:در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی بصیرتی و معرفت افزایی،  مولودخوانی، فضایل و سجایای اخلاقی امامان و امام زادگان به ویژه حضرت شاه زاده حسین که پسر حضرت امام هادی(ع) است و شرح ویژگی‌ها و زندگانی سراسر نور منجی عالم بشریت  تبیین می شود.

مدیر داخلی حرم گفت:خادمین این امامزاده در چنین روزی بین زوار آن حضرت گل و شیرنی و متبرکات تقسیم می کنند.

حسین بن علی‌ النقی(ع)، عموی بزرگوار حضرت ولی‌عصر(عج) معروف به شاهزاده حسین(ع) از امامزاده‌های شاخص کشور به شمار می‌رود که تنها امامزاده شهر همدان است که نسب وی بدون واسطه به یکی از امامان معصوم یعنی حضرت امام هادی(ع) می‌رسد.

این بقعه متبرکه در نزدیکی میدان مرکزی همدان و ابتدای خیابان شهدا واقع شده و تنها امامزاده شهر همدان است که نسب وی بدون واسطه به یکی از امامان معصوم یعنی حضرت امام هادی(ع) می‌رسد.

آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و از چندین بخش شامل ایوان ورودی، شبستان پیشین، اتاق مقبره و سردابی که در عمق 3 متری از کف زمین قرار دارد، تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار