مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت:ویژه برنامه‌های عزاداری ۳۰ صفر در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدینی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های عزاداری ۳۰ صفر در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود گفت: قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های اجرایی است.

او از قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) همزمان با نماز ظهر و با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) خبر داد و افزود: مراسم عزاداری در بقاع متبرکه همدان تنها در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه حضور پر شور زائران در امامزاده‌ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) دارد گفت: امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده یحیی (ع)، شاهزاده حسین (ع)، امامزاده عیسی بن‌احمد (ع)، امامزاده محسن (ع) و امامزاده خضر (ع) از امامزادگان شاخص استان هستند که مراسم عزاداری در آنجا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام زین العابدینی  ادامه داد: سخنرانی، روضه خوانی، ادعیه خوانی و قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) از سایر برنامه‌های اجرایی پیش بینی شده در این روز است.

او اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا ۵۰۰ بسته کمک‌های مومنانه در دهه آخر ماه صفر توزیع شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در حال حاضر نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد که اگر این ضوابط در امامزاده‌ها رعایت نشود اجازه فعالیت نخواهند داشت.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار