مراسم نوروزگاه از دوم تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده در عمارت‌های تاریخی شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج میزبان برگزاری مراسم نوروزگاه هستند که هر روز برنامه‌های فرهنگی و هنری و آیین‌ها و سنت‌های نوروزی در این مراسم برگزار می‌شود.

آرمانوطن دوست گفت: علاوه بر این پیش بینی شده که نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهر سنندج و چهار دیگر استان برای ایام عید نوروز برپا شود.

به گفته او در روز ۲۶ اسفندماه نیز میزبان جشن جهانی نوروز هستیم که این جشن با حضور سفرا، رایزن‌های فرهنگی و اقوام مختلف کشور در شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان می گوید: در سطح استان پنج هزار تخت در قالب ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بومگردی آماده اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی است.

وطن دوست گفت: امسال هیچ افزایش نرخی را تاسیسات گردشگری اعم از واحد‌های پذیرایی و اقامتی استان نداریم و همه این واحد‌ها برای خدمات دهی به مسافران نوروزی استانداردسازی شده اند.

او گفت: ۸۰ راهنمای گردشگری کارت دار و سازمان یافته در استان وجود دارد که در هر شیفت ۳۰ تا ۳۵ نفر راهنمای گردشگری در جوار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به امر راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازند.

وطن دوست گفت: طراحی ۱۲ تور مجازی، تهیه اپلیکیشین و چاپ اقلام تبلیغاتی شامل نقشه و بروشور‌های معرفی استان از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.