زارعی کوشا گفت: جشن‌های نوروز توسط خود مردم برگزار می شود و سنندج پایتخت نوروز جهان است.

استاندار کردستان در آئین جهانی نوروز که در باغ هنر تهران برگزار شد گفت: مردم استان کردستان یکی از اصیل‌ترین اقوام ایرانی هستند و به همین دلیل آیین‌ها و جشن‌های نوروزی مردم این دیار نیز در نوع خود بی نظیر است.

او گفت: امروز در کردستان و با اهتمام خود مردم، جشن‌های نوروزی همچنان برپا می‌شود و برگزاری این رویداد‌ها فرصت بی نظیری از مشارکت و همراهی مردم را به نمایش می‌گذارد.

استاندار کردستان ضمن دعوت از همه مردم کشور و دیگر مردم کشور‌های منطقه برای سفر به کردستان گفت: از همه ایرانیان و دیگر ملت‌های منطقه که عید نوروز در آن‌ها جشن گرفته می‌شود، دعوت می‌کنم که آئیین‌های خاص نوروز را در کردستان به نظاره بنشینند.

زارعی کوشا گفت:کردستان استانی با ویژگی‌ها و مواهب مختلف طبیعی و چشم انداز‌های بی نظیر و دیدنی، کوهستان‌های سربه فلک کشیده که نماد استواری مردم منطقه بوده و چشمه‌های خروشان که بیانگر زلالی مردم این دیار است، می‌تواند میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران باشد.

او گفت: بسیار خرسندیم که کاروان نوروز امسال در شهر سنندج مستقر خواهد شد، سنندج شهری که نماد ایثار و مقاومت، شهر جهانی موسیقی و پایتخت کتاب ایران، اکنون پایتخت نوروز کشور است.

استاندار کردستان گفت: بالاتر از همه ویژگی‌های این دیار، مردمان بی نهایت مهربان، سخت کوش و مهمان نوازش هستند که از هر جای دنیا کسی قدم بر دیار کردستان نهاده باشد، این ویژگی مردم کردستان را لمس کرده است.

زارعی کوشا گفت: از همکاری‌های ویژه یونسکو در خصوص انتخاب سنندج به عنوان میزبان آئیین جهانی نوروز تقدیر و از همه مدیران استانی و شهرستانی  برای هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری آئین جهانی نوروز تشکر می‌کنم.

آئین جهانی نوروز امروز دوشنبه در باغ هنر تهران و با حضور گروه‌های برتر فرهنگی و هنری از جمله اجرای هزار دف کردستان و سخنرانی دکتر زارعی کوشا و دبیرکل یونسکو برگزار شد.

در این آیین دف نوازی هنرمندان کردستانی فضای آکنده از شور و معنویت آفرید و مورد استقبال گسترده‌ی حاضران داخلی و خارجی قرار گرفت.

قرار است کاروان فرهنگی و هنری نوروز روز ۲۶ اسفند ماه وارد شهر سنندج شده و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور اعضای این کاروان برگزار شود.

سنندج پایتخت نوروز جهان است

سنندج پایتخت نوروز جهان است

برچسب ها: نوروز ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه نکن. پایتخت موسیقی رو فراموش کردی. شهر اکره در اقلیم کوردستان