مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: کاهش تقاضا در برابر عرضه منجر به اُفت ۵ هزار تومانی قیمت قزل آلا در عمده فروشی‌ها شده است.

آقای آرش نبی زاده گفت: کاهش تقاضا در برابر عرضه منجر به اُفت شدید قیمت قزل آلا شده است.

او قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان و در عمده فروشی‌های تهران ۶۰ تا ۶۱ هزار تومان اعلام کرد.

طبق اعلام اتحادیه ماهیان سردآبی قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان بوده که به سبب نبود تقاضا، قیمت در عمده فروشی‌ها ۳ تا ۵ هزار تومان کاهش  یافته است.

نبی زاده می گوید: طبق سنوات گذشته در ۲ ماه پایانی سال ۲۵ تا ۳۰ درصد تقاضا افزایش می یافت که امسال به رغم سال‌های گذشته بازار تعریفی ندارد.

طبق اعلام مسئولان اتحادیه و تشکل‌ها اختلاف کنونی قیمت ماهی از سر مزرعه تا بازار ۲ برابر است، در حالی که طبق قانون، سود منطقی تجارت از تولید تا مصرف ۱۵ درصد است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی می‌گوید: هم اکنون قیمت هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی‌ها ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان است، در حالی که تولیدکننده دخالتی در شبکه توزیع ندارد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو قزل آلا در سطح بازار ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان است که به رغم کاهش قیمت در عمده فروشی، نرخ در خرده فروشی‌ها تغییری نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
قیمت ماهی قزل آلا کیلویی 90 هزار تومان شده چند برابر گرونش کردند بعد میان 5 هزارتومانشو کم می کنند بپا چش نخوری از این شکسته شدن قیمتها !!!! حکایت 15 درصد قیمتهای خودروهای داخلی را که می خواهند ارزانش کنند پراید 4 یا 5 یا 6 یا 7 میلیون تومانی شده 200 میلیون تومان چندین برابر گرونش کردن حالا می خواهن 15 درصد ارزونش کنند واقعا که باز یه مثال دیگری براتون میزنیم جالبه حکایت فروشگاهای حراجی فروشیهای فصلیست روی یه جنس مثلا ابسه یه پیراهنشون که از عمده فروش یا تولیدگر خریدنش مثلا 50 هزار تومان میان یه مارک تولیدی ترکیه یا اروپا رو می چسبونن روش به خلق الله در فروشگاهاشون میفروشنش 400 یا 500 یا 600 هزار تومان بعدش که فصل اون پیراهن مثلا تابستانی تمام می خواهد شود و برای فصل زمستان می خواهند لباسهای زمستانه بیاوند روی شیشه مغازها و فروشگاهاشون می نویسند حراج واقعی حراج حراج حراجش کردم آتیش زدم به مالم بیا ارزون بخر پیراهن 500 هزارتومانی رو کردم 150 هزار تومان یا 200 هزار تومان یعنی مداوم این فروشندگان قالتاق شالتاق دارن در حراجیاشونم سود روی سود می خورند و خلق الله رو می چاپن حکایت بانکهای نزولخورشون است که از جریمهای هر ماه هم سود روی سود می خورن از سود نزولخورانشونم دارن سود می خورن یکیم نیست به این قالتاق شالتاقهای کلاهبرداران قانونی بگه بروووووووووووووووووووووووووو خودتونید مگه دارید با کورها تیلیت می خورید دست همگیتون رو شده هناتون دیگه رنگی نداره دلالان مافیایی ملت فهیم خردمند دیگه فهمیدن دارید گنجیشکو رنگ میکنید بجای قناری گرون بهشون می ندازید تاکی به این گرونیها و دلالبازیهاتون می خواید ادامه بدهید و سر ملت رو شیره بمالید اگه توی تهران 55 هزار تومان است هر کیلو ماهی قزل آلا باید سر تا سر کشور همین قیمت باشد مگه تهران از ایران جداست چرا بازرسی و نظارت مستمر عادلانه روی همه اقلام و اجناس ندارید چرا همه اجناس و اقلام در یه کشور با یه قانون و مقررات باید جا بجا فرق داشته باشد و گرانتر بفروشند حالا ارزانتر بفروشند مشکلی ندارد چرا بالاتر از قیمت تصویب شده می فروشند با هزاران بهانه های دروغ .
آخرین اخبار