نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زیربنای ساخت یک جامعه مطلوب در سایه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایه ریزی می‌شود و هر قدر این کانون بهتر عمل کند، کشور در مسیر رشد و بالندگی حرکت خواهد کرد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار مدیر جدید و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، فرزندان این مرز و بوم که آینده سازان این کشور هستند در این کانون پرورش یافته و در تمامی ابعاد و حوزه‌ها استعدادهای نهفته آنان شکوفا می‌شود.

او گفت: فعالیت و عملکرد مطلوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می‌تواند یک جامعه را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد.

امام جمعه ایلام گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انسان در تراز انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب تحویل جامعه خواهد داد.

او گفت: تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز این کانون باید تامین شود تا بتواند موانع و مشکلات پیش رو خود را بردارد و در مسیر تحقق اهداف تعیین شده حرکت کند.

او بر لزوم حمایت و هماهنگی سازمان‌های مرتبط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد و گفت: این کانون در واقع زیرساخت اصلی برای پرورش نسل جوان کشور است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام نیز در این دیدار به تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پرداخت و گفت: شناسایی استعداد‌های ادبی فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان، ترویج و توسعه فرهنگ کتاب کتابخوانی در میان جوامع هدف، تقویت و تحکیم بنیاد‌های تربیتی بر اساس آیین‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی در مخاطبان، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تولید آثار فاخر ادبی فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف این کانون در مدیریت جدید است.

فاطمه رستگار افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تلاش داریم تا هویت معنوی و هوش دینی کودکان و نوجوانان بیش از پیش بالنده و متعالی شود.

او گفت: تلاش داریم در کانون آموزه‌های دینی و اسلامی و بهره مندی از هنر‌های تجسمی و بصری و فعالیت‌های ادبی و فرهنگی با رویکردی خلاقانه ترویج یابد.

رستگار بیان کرد: از برنامه‌های مهم و ضروری این مجموعه و در این دوره مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، کودکان و نوجوانان را باید به سمت تبیین اهداف گام دوم انقلاب هدایت و راهنمایی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری در تلاش هستند تا با بهره گیری از دانش، تجربه و تخصص در راستای رشد و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و ایرانی با اجرا و برنامه ریزی فعالیت‌های نشاط آفرین و متناسب با جوامع هدف فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را در میان کودکان و نوجوانان بیش از پیش گسترش دهند.

او گفت: در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده برنامه‌ای فرهنگی هنری، ادبی با محوریت "نماز و حجاب و عفاف" با مشارکت ادارات فرهنگی استان در میان تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار شود.

او در پایان به چالش‌های موجود پیش روی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز اشاره کرد و گفت:برای رفع موانع موجود نیازمند جذب اعتبارات استانی در راستای تجهیز و بروزرسانی امکانات مراکز و تجهیز مرکز تخصصی نجوم (واقع در پارک جنگلی چغاسبز) به عنوان مرکزی علمی و تخصصی برای کودکان و نوجوانان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.