مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: به منظور فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی طرح پویش همراهان سفر ایمن در این استان همزمان با ۲۳ استان کشور اجرا می‌شود.

ایوب کرد گفت: این طرح در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ بمدت ۲۰ روز اجرا می‌شود.

او گفت: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در قالب این طرح که در مجتمع خدمات رفاهی ۱۲ کیلومتری محور خاش - زاهدان اجرا می شود، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چهارچوب یک پویش ملی به اجرا در می‌آید.

او می گوید: بکارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به احیا نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی، سنتی بومی مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار