عضو شورای شهر شیراز گفت: ساخت شیراز قدیم همچون ساخت تهران قدیم در شهرک سینمایی غزالی نیاز ضروری شهر به عنوان عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است.

محمدرضا هاجری عضو شورای شهر شیراز در پنجاه‌ودومین صحن علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: ظرفیت انسانی، تخصصی و تعهدی نیرو‌های شهرداری شیراز از دیگر کلانشهر‌ها یک سرو گردن بالاتر، توانمندتر و کارآمدتر است و لازم است از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

او گفت: گرچه نگاه جداسازی سیاسی در مدیریت شهری وجود ندارد، اما باید مراقب بود تا سلایق فردی منجر نشود به اینکه بعضی از ظرفیت‌های انسانی، مهجور شود و لازمه تحول در شهر بهره بردن از تمامی ظرفیت‌ها در جایگاه خودش است.

هاجری به بودجه مصوب شورا اشاره و گفت: تلاش‌های شورا و شهرداری در تنظیم و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز قابل انکار نیست، اما به نظر می‌رسد در توزیع عادلانه بودجه عمران و آبادی و خدمات با اولویت محلات و مناطق کمتر برخوردار، برنامه قابل قبولی لحاظ نشده است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: شمال شهرگرایی در تنظیم و تصویب بودجه کاملا مشهود است و لازم بود در توزیع بودجه، مناطق و محلات فقیرنشین در اولویت باشند که چنین نیست، البته قابل جبران است و می‌توان با اصلاح بودجه و اضافه کردن متمم عدالت شهری بیشتر رعایت شود.

هاجری گفت: ساخت «شیراز قدیم» همچون ساخت «تهران قدیم» در شهرک سینمایی غزالی نیاز ضروری شهر به عنوان عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است.

به گفته او، می‌توان فیلم «امین ولایت» را در همین شهرک سینمایی شیراز قدیم، ساخت و یادگاری ماندگار و جاودان برای شهر مقدس شیراز برجای گذاشت.

این مقام مسئول همچنین گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) است و زیبنده نیست خطوط هوایی‌اش اینقدر ضعیف و ناکارآمد باشد چرا که گردشگری و زیارت در سومین حرم باید فعا‌ل‌ترین و کارآمدترین خطوط هوایی را داشته باشد که ندارد.

هاجری گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته، مسافرین بیشتری به شیراز بیایند و لازم است نه تنها شورا و شهرداری بلکه تمام ادارات و سازمان‌ها، حالت آماده باش به خود گرفته، با ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری در تمامی زمینه‌ها هماهنگ باشند تا مسافران خاطره خوش از سفر به شیراز داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد طلایی
۱۲:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
احسنت بر شما جناب آقای هاجری بابت شهرک سینمای شیراز قدیم
افتخار مای و مردم شیراز