پورذهبی گفت: پرداخت زکات می‌تواند در کاهش فقر و رفع نیاز نیازمندان بسیار تاثیرگذار باشد لذا از روحانیون و مبلغان خواستاریم زمینه‌های ترغیب و تشویق هرچه بیشتر مردم به پرداخت این فریضه الهی را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در جلسه شورای زکات استان گفت: صدقه و کار خیر یکی از ارزش‌های دینی در راستای رفع نیاز نیازمندان در جامعه به شمار می‌رود که باید برای ترویج و گسترش آن بیش از پیش تلاش شود.

پورذهبی گفت: پرداخت زکات نیز یکی از کار‌های خیرخواهانه در جامعه است که می‌تواند در رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد،یکی از راه‌های ترویج این فریضه الهی فراهم کردن زمینه اخذ شایسته آن است.

او می گوید: اگر مردم بدانند چه برکتی در پرداخت فریضه الهی زکات وجود دارد بی شک بیشتر به پرداخت آن ترغیب می‌شوند و این مهم نیاز به تشویق دارد که باید ماموستاها، روحانیون و مبلغان در این جهت تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان  گفت:هدایت زکات یکی دیگر از راه‌های ترویج این فریضه الهی است و اینکه زکات کجا و در چه زمینه‌هایی مصرف شود در زمینه ترویج آن مهم است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بخشی از زکات جمع آوری شده در امر ترویج آن و بخشی نیز به فقرا اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: سومین نکته فلسفه و تبیین مساله زکات است، شاید افرادی برایشان سوال باشد چرا و به چه دلیل باید بخشی از مال خود را ببخشند که اگر این مهم بدرستی تبیین شود خود می‌تواند در ترغیب افراد تاثیر گذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.