معاون وزیر صمت گفت: تعیین ضوابط و آئین نامه‌های واردات خودرو دراختیار دولت است؛ بنابر این با آزاد شدن این روند دولت شیوه واردات خودرو را تعیین می‌کند.

آقای محسن صالحی نیا  می گوید: در صورتی که این مصوبه تمدید نشود، واردات خودرو از سر گرفته می‌شود.

به گفته معاون وزیر صمت، طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، وادرات ۷۰ هزار دستگاه به شرط صادرات محقق می‌شود. تا زمانی که قانون بودجه فرایند خود را طی نکند و تایید شورای نگهبان نگیرد و تا زمان ابلاغ قابلیت اجرایی دارد و دولت اجازه عملیاتی کردن واردات ۷۰ هزار دستگاه را داده است. اگر قانون بودجه تصویب شود و محدودیت سران تمدید نشود، واردات خودرو با ضوابط فنی، میتواند انجام شود. همچنین صادرات خودرو و قطعات نیز در خطوط تولیدی سایر کشور‌ها راه اندازی شده است.

دیشب فاطمی امین، وزیر صمت خبر آزادسازی واردات خودرو از خرداد سال آینده را در برنامه نگاه یک اعلام کرد.

گفتنی است طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجار، مصوبه ممنوعیت واردات خودرو دیگر تمدید نخواهد شد و به همین سبب، به طور خودکار ممنوعیت واردات این کالا از ابتدای خرداد لغو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا تاجیک
۰۱:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بزرگان کشور شما بامدیریت اشتباه خود. ایران راازافقانستانی که حدودیگ قرن درحال جنگ هست پایین تراوردهید. ایا هبه ریاست این قدر انسان را کور میکند که شما همه ارزش های انسانی واسلامی رازیر پا بگذارید. که مردم را ازدین هم متنفر کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر به همه اجازه واردات بدید این خوبه ،بذارید کسانیکه می توانند حتی ماشینهای کارکرده خارجی وارد کنند تا ببینید دیگه هیچ کسی حتی سوار خودروهای غیر استاندارد ایرانی نخواهد شد،قیمت خودروی کارکرده و با ایمنی بالاتر به مراتب پایین تر از خودروی ازرده خارج و نا ایمن در ایران هست که حتی با وجود کارکرد این خودروها شرایط و وضعینشون از خودروهای صفرکیلومتر تولیدخودروسازها داخلی بی نهایت بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
افعال معکوس برره،پس بخوانید مافیای یقه سفید،آخه این تعداد کم واردات که تاثیری نداره،بحز یک سود انچنای برای بعضیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
خدا می دونه کدومشون بی پول شده حالا می خواد یه شکمی از اعضا در بیاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا هم که قرار شده واردات انجام بشه سواری و لوکس وارد میکنند کسی به فکر وانت نیست

دلم برات کبابه نیسان ابی و پراید وانت
Iran (Islamic Republic of)
ایران خودرو
۲۱:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام.واردات خودروی باکیفیت و ارزان سالانه حداقل یک میلیون دستگاه باید برای عموم مردم ایران و با تعرفه گمرکی فقط دو درصد ازاد باشد تا عدالتی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
تعرفه صفرررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
لااقل ماشین های تولید داخل رو ارزون کنین اینارو ک وارد میکنین تا ملت لاقل از ارزونا خودمون بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خودبه خود ارزون میشه داخلی عجله نکن.
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۷:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
عجله کردیم اینجوری شد
میدونن چیه مردم رو مگه درک میکنن نداری رو میفهمن بدختی ر میفهمن ومریضی رو میفهمن به خدا اگه بفهمن نفهما اون کارگری که روز مزد میره سرکار چندسال باید بدون اب وغذا زندگی کنه تا بتونه یه ماشین قراضه بخره مگه این وضع مملکت باید باشه افسارش افتاده دست یه سری ادم که فقط وفقط به فکر خودشون واقازادههشون هستند بقیه رو ادم حساب نمیکنن مردم رو با این دوقرون یارانه وسودسهام خر کردند ودارند سواری مفتی میگیرن ارزونی یعنی پراید برگرده به قیمت همون هشت میلیون زمانی تقاضا زیاد میشه که قیمت مناسب باشه ومردم توانایی خرید مجدد یا تعویض ویا اسقاط وتعمیر رو داشته وباشند ونیازی به محصول خارجی هم نیست وفقط از تولید داخلی خودسون استفاده میکنن وتازه این حقوقی که به کارگر جماعت داده میشه تازه رسیده به نقطه عدالتش ومیتونه با این حقوق برگشتن قیمتها به قبل عرضه داشته باشه هم اشتغال وهم تقاضا وهم کاهش تورم وهم بیکاری در مملکت وهم اعتماد مردم نسبت به کشورش وپشتیبان همدیگه بودن در دفاع از کشورش و دکلی چیزای دیگه
آخرین اخبار