فرمانده نیرو انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: شهروندان برای خرید‌های نوروزی خود هر لینکی را جواب ندهند.

فرمانده نیرو انتظامی شهرستان کهگیلویه با هشدار درباره کلاهبرداری در قالب خرید‌های اینترنتی نوروزی، گفت: شهروندان برای خرید‌های نوروزی خود بر هر لینکی کلیک نکنند.

سرهنگ سید محمد موسوی افزود: هموطنان در خرید‌های عیدانه خود مراقب اطلاعات کارت‌های بانکی خود بوده و از سایت‌های معتبر اقدام به خرید کنند.

وی خواستار نکات امنیتی به هنگام خرید از شهروندان شد و بیان کرد: مراقب باشیم برای خرید مایحتاج خود روی هر لینکی کلیک نکنیم.

موسوی تصریح کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی افزود: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالا‌ها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه افزود: شهروندان از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کند؛ لذا انتظار می‌رود شهروندان با مراجعه به بانک‌ها و اپراتور‌های مربوطه استعلام کد ملی خود را انجام داده و مطمئن شوند که حسابی یا خطوط تلفن همراهی به اسم آن‌ها نباشد.

وی به کلاهبردارن فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی در حال پایش و رصد فضای مجازی است چنان چه افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان کنند و یا اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی کنند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.