استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان ایرانشهر با ظرفیت‌های منحصر بفردی که دارد می‌تواند مثل نگینی درخشان در توسعه شهرستان و کل این استان نقش‌آفرین باشد.

حسین مدرس خیابانی گفت:  شهرستان ایرانشهر  قلب سیستان و بلوچستان و شهرستانی ویژه است   در دور جدید سفرهای شهرستانی ۲ هدف دیدار مسوولان آن شهرستان و پیگیری مسائل‌شان در قالب جلسات مختلف و بررسی ظرفیت‌های مختلف برای رشد و توسعه بررسی می‌شود.

او گفت:  ایرانشهر در تمام ابعاد کشاورزی، دامپروری و صنعتی، معدن و صنایع دستی ظرفیت‌های گوناگون دارد تصریح کرد: این شهرستان قابلیت دارد که براساس استعدادها و ظرفیت‌های ویژه‌اش ده‌ها پروژه را کلید بزند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان  بزرگترین واحد گلخانه‌ای استان در ایرانشهر قرار دارد که در جریان این سفر قرار شد پارک علم و فناوری به برندسازی محصولات آن کمک کند.

او گفت: بازدیدی از سردخانه و مجموعه بسته‌بندی خرما در سفر به ایرانشهر داشتیم  با توجه به اینکه رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت خرما را داریم باید بتوانیم زنجیره تولید این محصول را کامل و حتما در جهت ایجاد سردخانه‌ها تلاش کنیم.

مدرس خیابانی گفت:داشتن سیستم بسته‌بندی، حمل و نقل و فرآوری خرما در ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است ارزش افزوده حاصل از توجه به زنجیره تولید خرما در استان به خلق ثروت برای منطقه کمک خواهد کرد.

او گفت: نگاهمان در مدل توسعه سیستان و بلوچستان این است که ظرفیت‌های موجود را به ۲ برابر برسانیم  حیف بوده این استان با ۱۱ و نیم درصد مساحت کشور تنها یک واحد نوشابه سازی دارد و حتی این واحد با یک سوم ظرفیت کار می‌کند از اینرو ستاد رفع موانع تولید تلاش کند که این کارخانه را به ظرفیت برساند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های دولتی به هیچ وجه حق ندارند کالایی که داخل استان تولید می‌شود از سایر استان‌ها تهیه کنند  و  ما با خرید محصولات استان جوانان منطقه مشغول بکار می‌شوند و اگر نتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم آیندگان مارا نخواهند بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار