سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تعامل سیستم بانکی با بخش‌های تولید و تجارت به رونق اقتصادی این استان کمک بسزایی خواهد کرد.

ایرج حسن پور در نشست با رییس امور شعب بانک ملی سیستان و بلوچستان گفت:: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده میل به سرمایه‌گذاری توسط بخش‌های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شده که در آینده نزدیک در این استان شاهد جهش تولید خواهیم بود.

او گفت: استراتژی تعریف شده برای توسعه سیستان و بلوچستان در۲ بخش تجارت و معدن بوده آن هم به دلیل وجود ذخایر خوب معدنی و مرز‌های طولانی، داشتن ۶ گمرگ فعال و بازارچه‌های مرزی و مرز آبی در استان است.

به گفته سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان   سیستم بانکی موتور محرک صنعت بوده و با حمایت از تولید از طریق سیستم بانکی در خصوص تسهیلات حمایتی زمینه ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

او  در ادامه در خصوص طرح جدید وزارت صمت با عنوان تامین مالی زنجیره‌ای گفت: با تأمین مالی زنجیره‌ای، پرداخت بانک‌ها بر اساس صورتحساب الکترونیک انجام می‌شود که با زیرساخت ایجاد شده در سامانه جامع تجارت امکان آن فراهم شده است.

حسن پور گفت: با این روش پرداخت تسهیلات هدفمند و شفاف و بنگاه‌ها به میزان واقعی و عملکردشان تامین مالی می‌شوند و  پرداخت تسهیلات به روش تامین مالی زنجیره‌ای، مبنی بر صورت حساب الکترونیکی بر اساس ثبت اسناد فروش و خرید توسط خریدار و فروشنده در سامانه جامع تجارت و حذف فاکتور‌های فیزیکی ملاک پرداخت محاسبه تسهیلات به واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها است.

او می گوید: بانک‌ها زمان ارائه تسهیلات، درخواست ارائه فاکتور می‌کنند که ممکن است این فاکتور غیر واقعی و بیش از مبلغ مورد نیاز واحد باشد، اما با اجرای صورتحساب الکترونیک انحراف منابع از بین می‌رود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:  هم‌اینک با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، تمامی بانک‌ها و موسسات مالی موظف به اجرای این دستورالعمل هستند  طرح تامین مالی زنجیره‌ای کمک موثری برای نظام بانکی در مدیریت و هدایت اعتباری است و در مقابل نیز واحد‌های تولیدی به صورت آسان‌تر و و تسریع در زمان اعتبارت لازم را برای فعالیت خود در یافت خواهند کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار