فرماندار خاش گفت: پس از گذشت دو سال شرایط دشوار کرونایی در کشور، شهرستان خاش سیستان و بلوچستان آماده استقبال از نوروز و مسافران نوروزی و گردشگران شده است.

صاحب‌گل صالحی گفت: ظرفیت سفرهای نوروزی فرصتی مهم برای توسعه صنعت گردشگری، انتقال فرهنگ و معرفی آداب و رسوم، سنن و تاریخ شهرستان خاش است.

او گفت: با معرفی توانمندی ها، جاذبه های طبیعی و زیبا، اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی، مزارع برنج، نخیلات، محصولات کشاورزی و میوه های سردسیری و گرمسیری، هنرهای دستی، داروها و گیاهان و غذاهای سنتی شهرستان خاش به مسافران نوروزی زمینه رشد و توسعه بیش از پیش آن را فراهم می کنیم.

فرماندار خاش ادامه داد: متأسفانه طی دو سال گذشته و به دلیل بیماری کرونا محدودیت در سفرهای نوروزی مانع از پرداختن به صنعت گردشگری شد اما پس از برنامه ریزی دولت جدید در گسترش واکسیناسیون، سفر در تعطیلات نوروز امسال ساماندهی و با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می شود.

او گفت: برای خدمات رسانی نوروزی به مسافران، همه دستگاه های مسوول به صورت هوشمندانه و خلاقانه، تدابیر لازم در فضاسازی و نورپردازی، اجرای برنامه های سنتی، شاد و متنوع و استقبال از مسافران نوروزی در سیاه چادرهای سنتی مستقر در ورودی شهرستان را مدنظر قرار دهند.

صالحی گفت: فضاسازی و بهسازی خیابان ها و معابر و تجهیز سرویس های بهداشتی، آمادگی مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ جاده ای، کشیک پزشکان، تعبیه و نصب تابلو و بنرهای هشدار و احتیاط در نقاط حادثه خیز جاده ای، تشدید فعالیت گشت های مشترک از اصناف و سطح بازار به ویژه واحدهای خبازی در خصوص کیفیت و کمیت نان، توزیع میوه شب عید، تأمین سوخت، تعیین محل اسکان مسافران و استقرار نیروی انتظامی در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

او می گوید: با صدور و تحویل حکم و شرح وظایف اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، لغو مرخصی و تاکید بر در دسترس بودن اعضای ستاد گرامی داشت نوروزی و تشکیل کمیته های مربوطه و گزارش اقدامات هر کمیته به فرمانداری شهرستان خاش برای استقبال از نوروز آماده شده است.

او گفت: مدیریت کشیک بانک ها، رصد وضعیت خودپردازها و اطمینان از سالم بودن آنها و وجود نقدینگی، برنامه ریزی فعالیت تعدادی از فروشندگی های هر صنف به صورت ۲۴ساعته در ایام تعطیلات نوروز، اختصاص جایگاه سوخت سرحد به خودروهای مسافران نوروزی به شکل شبانه روزی و در نظر گرفتن کارت سوخت سهمیه آزاد در جایگاه سوخت سرحد، کلچات و کارواندر جهت این خودروها و برنامه ریزی اجرای مراسم پرشور به همراه نورافشانی در لحظه تحویل سال با همکاری ادارات مرتبط مورد تاکید است.

صالحی گفت: شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز؛ رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمعات بوده تا عید خوبی داشته باشیم.

  شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با داشتن چشم اندازها و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه ها و دره های کاروندر و ایرندگان، درخت سرو سنگان، چشمه های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.

شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.