معاون دانشجویی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: جمعیت دانشجویی کشور با کاهش چشمگیر به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

داداش پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در سال‌های ۹۲-۹۳ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که این آمار اکنون کاهش یافته است.

او گفت: کاهش روند جمعیتی کشور و افزایش تحصیلات تکمیلی از علل کاهش جمعیت دانشجویی است و هم اکنون حدود ۳۰ درصد دانشجویان کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.

معاون دانشجویی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: در یک برهه زمانی به واسطه پوشش و بهره مندی جمعیت گسترده‌ای از جوانان مجبور بودیم تعداد دانشگاه‌ها را افزایش دهیم اما اکنون شرایط برعکس شده است و باید تعداد دانشگاه‌ها را به خاطر کاهش صندلی کمتر و درهم ادغام کنیم.

او گفت:  هر چند اکنون  تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است، اما نیاز‌های آنان به ویژه در حوزه اشتغال پاسخ داده نشده و در حقیقت بازار کار به اندازه فارغ التحصیلانی که در دهه هشتاد وارد دانشگاه شدند، وجود ندارد.

داداش پور گفت: این شرایط باعث شده که روند فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی رو به افزایش باشد که برای ما پسندیده نیست.

معاون دانشجویی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشگاه بیرجند نیز گفت: در شرایط فعلی از ۱۱ هزار و ۷۰۷ نفر دانشجو دانشگاه بیرجند تعداد هزار و ۸۷۰ نفر ازدواج کردند که ۴۱۰ نفر دانشجو کارشناسی و مابقی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

او  با گلایه از غفلت از گسترش خوابگاه‌های دانشجویی گفت: با توجه به اینکه شاهد افزایش جمعیت دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا هستیم و بسیاری از آنان ازدواج کرده‌اند نیاز به خوابگاه‌های متأهلین بیشتر شده است.

داداش پور گفت: ایجاد خوابگاه‌های متأهلی کمک هر چه بیشتر خیرین را می‌طلبد چرا که منابع حاکمیتی محدود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار