احداث پل شیشه‌ای معلق در قلعه ضحاک هشترود

دبیر ستاد هماهنگی سفر‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بزودی پل شیشه‌ای معلق در قلعه ضحاک هشترود احداث خواهد شد.

آقای رسول کُرد فلاحت در بازدید از قلعه باستانی ضحاک هشترود گفت: در سال آینده پل شیشه‌ای معلق بر روی رودخانه ای که محل عبور گردشگران به طرف قلعه است احداث خواهد شد.

 هشترود مقصد جدید گردشگری استان  آذربایجان شرقی در قرن جدید خواهد بود از سرمایه گذار احداث رستوران و آلاچیق‌ها در قلعه درخواست  می کنیم حتما معماری قلعه را در ساختمان‌های احداثی مد نظر داشته باشد.

دبیر ستاد هماهنگی سفر‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از غار آهکی آغبلاغ و بقعه بایزید بسطامی بازدید نمود و دستور لازم برای ساماندهی و احداث تفرجگاه‌های گردشگری را  صادر کرد.

باید راه دسترسی بقعه بایزید بسطامی از آزاد راه پیامبر اعظم (ع) احداث شود تا مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند از این بقعه بازدید کنند.

کرد فلاحت در بازدید از جاده سلامت هشترود که چندین سال احداث آن راکد مانده است از شهرداری و شورا خواست  این جاده را ادامه بدهند.

پایگاه مهم برای گردشگری تندرستی، شادابی و نشاط جاده سلامت است.

 در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به اینکه دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت در حوزه معاونت گردشگری سلامت سازمان است، براساس وظایف و رسالت‌هایی که داریم از تمامی فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت استقبال می‌کنیم تا بتوانیم بر اساس ضوابط و مقررات کمک کنیم صنعت گردشگری سلامت روند رو به رشد خود را داشته باشد.

آقای توری فرماندار شهرستان هشترود هم خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه گردشگری ثبت این اثر می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در شهرستان کمک کند.

 تاکنون بیش از ۵۴ اثر تاریخی و گردشگری در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 قلعه ضحاک یکی از جاذبه‌های توریستی و منحصر به فرد است که می‌توان با ثبت جهانی آن در آبادانی و پیشرفت منطقه گام‌های اساسی برداشت.

 برای رونق گردشگری شهرستان هر سرمایه گذاری که خانه‌های قدیمی روستایی را احیا و بوم گردی را ترویج کند از حمایت دولت برخوردار خواهد شد.

حجت الاسلام  جعفریان امام جمعه هشترود هم خواستار اتمام پروژه  ۳۰ ساله مسجد جامع هشترود شد و گفت: این طرح ۳۰ سال است کلنگ زنی شده، اما هنوز تمام نشده و قرار گرفتن این طرح در جوار مسجد تاریخی جامع چهره‌ای زشت به شهر و این مسجد داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار