مسئول واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث‌فرهنگی،کرمان گفت:با توجه به حضور گردشگران در نوروز، نظارت و بازرسی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان تشدید می‌شود.

حامد لنگری‌زاده با بیان اینکه استان کرمان دارای ۳۳۰ واحد بوم‌گردی است گفت:بیشتر این واحد‌های اقامتی در روستا‌ها و مناطق گردشگری فاقد اقامت‌گاه راه‌اندازی شده است.

مسئول واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت و نظارت مستمر بر این واحد‌ها تضمینی برای توسعه گردشگری روستا‌ها و مناطق گردشگری این استان است گفت: بیشترین تعداد واحد‌های بوم‌گردی به ترتیب در روستا‌های شهداد، بافت، جیرفت و شهربابک قرار دارد.

او با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی که تحت نظارت این اداره‌کل هستند و مجوز‌های لازم را از این اداره‌کل اخذ کرده‌اند می‌توانند در ایام نوروز میزبان گردشگران باشند می گوید: این اداره‌کل با واحد‌های اقامتی غیرمجاز با شدت برخورد می‌کند، زیرا ناآگاهی از برخی دستور‌العمل‌ها از سوی این واحد‌ها موجب بروز یکسری ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

لنگری‌زاده با اشاره به درج خبری مبنی بر پلمب یک واحد بوم‌گردی از سوی اداره بهداشت در شهرستان جیرفت می گوید: واحد مذکور دارای مجوز از سوی این اداره‌کل نبوده و اداره بهداشت نیز به دلیل  رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی و تخصصی آن را پلمب کرده است.

او با بیان اینکه گردشگران و مسافران سفر هوشمندانه و مسئولانه را در اولویت سفر خود قرار دهند گفت: باید دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری دست به دست هم داده تا در ایام نوروز حضور گردشگران در این استان با امنیت خاطر بیشتری امکان‌پذیر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار