معاون اجرایی رییس جمهور گفت: با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، برداشت محصولات کشاورزی بدون اغراق تا ۴ برابر افزایش می‌یابد

سید صولت مرتضوی که امروز به منظور شرکت در آیین بهره برداری از یک طرح آبرسانی در ال‌هایی اهواز به استان خوزستان سفر کرد، از عزم جدی دولت برای توسعه استان سخن راند.

او گفت: مقرر شده بالغ بر ۴ میلیارد دلار در حوزه نفت خوزستان سرمایه گذاری شود و به گفته مدیر کل راه آهن ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پول برای این نهاد واریز شده تا با دست در دست هم گذاشتن همه دستگاه‌ها خوزستان به جایگاه واقعی خود بازگردد.

 آقای مرتضوی در خصوص ریزگرد‌ها میگوید که بخش از آن منشاء داخلی و بخشی نیز خارجی است که برنامه مهار گرد و غبار تنظیم و به رییس جمهور داده می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود مصرف بالای آب کشاورزی را «بی مبالاتی» دانست که ۹۲ درصد از حجم منابع آبی در آن صرف می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد که با مدیریت منابع آبی و اصلاح روش‌ها در داشت و کاشت، بعضی کارشناسان معتقدند میتوان برداشت را تا ۱۰۰ درصد افزایش داد.

به گفته صولت مرتضوی اگر بتوان برداشت را مدیریت و به قاعده مصرف شود؛ با بهره وری از شبکه‌های نوین آبیاری میزان برداشت از سطح یا تولیدات محصولات کشاورزی از ۱۵۰ میلیون تن در سال بدون اغراق به ۴ برابر افزایش می‌یابد.

او این مسئله را باعث رونق گرفتن شگفت او. صادرات غیر نفتی دانست.

آقای مرتضوی همچنین در پایان از نصب بنر‌های وسیع در این مراسم انتقاد کرد و از مسئولان  خواست که همزمان با آبرسانی «نان رسانی» نیز انجام شود و بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.