مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از ساماندهی راهنمایان گردشگری این استان با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.

نادر فلاحی گفت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد، نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند که این وظیفه بر عهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می گوید: توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

به گفته او، راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر‌های استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز ترغیب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید شهروندان اردبیلی از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل رایگان است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.