مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان افزون بر ۳۰ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در استان با بکارگیری نیرو‌های متخصص دامپزشکی آماده خدمت رسانی هستند.

 مهدی حسینی گفت: نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی ایام دارای اهمیت می‌باشد، زیرا به صورت مستقیم بر سلامت غذای سفره، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم جامعه موثر است، با این حال در برخی ایام مانند نوروز و ماه مبارک رمضان به دلیل برگزاری مراسمات ویژه و فرهنگ مردم، از نظر دامپزشکی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

او گفت: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تقاضا و مصرف فرآورده‌های خام دامی از سوی مردم افزایش می‌یابد ولذا تهیه و تامین فرآورده‌های سالم و بهداشتی بسیار حائز مهم است و به همین مناسبت کنترل و نظارت بیشتری بر روند تولید، تهیه، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی، می‌بایست اعمال گردد.

مدیرکل دامپزشکی گفت: این طرح از تاریخ ۱۴ اسفند ماه در سطح استان آغاز شده و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد یافت؛ لذا که در این ارتباط ستاد استانی و شهرستانی این طرح تشکیل و به منظور افزایش هماهنگی‌ها جلسه ستاد اجرایی طرح برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار