وزارت ارتباطات مکلف شد مرحله اول پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مکلف شد ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ قانون بودجه سال آینده، معماری کلان، الزامات فنی ارائه خدمات هوشمند و نحوه راه‌اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاه‌ها را تدوین کند و برای تصویب به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه دهد.

دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی مکلف شدند پنجره واحد خدمات هوشمندشان را براساس الزامات مصوب شورای اجرائی فناوری اطلاعات، حداکثر تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی کنند و حداقل یک سوم از خدمات اختصاصیشان را با اولویت خدمات پرکاربرد از راه این پنجره ارائه دهند.

دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی مکلف شدند در تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجره واحد خدمات هوشمند خود را به «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» متصل کنند و خدمات اختصاصیشان از طریق «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» قابل دسترسی باشد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم پیشتر در لایحه بودجه اجازه پیدا کرده بود تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان با شرایطی، اموالش را مولدسازی یا تغییر کاربردی دهد. نمایندگان تصویب کردند درآمد این بخش برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستا‌های مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی شود.

مجلس مصوب کرد برای بهره‌گیری از منابع ملی و سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات،   دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی با اعلام وزارت ارتباطات و در صورت داشتن ظرفیت، ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایشان از قبیل تیر‌های انتقال، مسیر‌های ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا (داکت‌ها) و فضا‌های مناسب نصب تجهیزات ارتباطی را بر اساس تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار کاربر (اپراتور‌های مخابراتی) قرار دهند.

یک درصد درآمد وصول عوارض ورود کالا و خدمات سازمان مناطق آزاد برای اشتغال محرومان، نیازمندان بومی و فقرزدایی اختصاص داده شد

نمایندگان مجلس سازمان مناطق آزاد را مکلف کردند برای ایجاد اشتغال محرومان و نیازمندان بومی و فقرزدایی، یک درصد منابع درآمدی به علت وصول عوارض ورود کالا و خدمات این سازمان را به صورت ۳ ماهه به خزانه واریز کنند.

بر اساس این مصوبه، خزانه‌داری باید بلافاصله ۷۰ درصد این مبالغ را به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۳۰ درصد را به سازمان بهزیستی کل کشور اختصاص دهد.

مصوبات مجلس را شورای نگهبان باید تأیید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار