مجلس مصوب کرد در سال آینده کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی دارای پروانه کار از وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همچنین بر در این مصوبه از بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده، کلیه اشخاص شاغل در کسب و کار‌های حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده هم موظفند پایانه فروشگاهی را استفاده کنند.

متخلفان از این بند از لایحه بودجه، به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی یا لغو پروانه اشتغال محکوم می‌شوند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی(سازمان امور مالیاتی کشور) با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید دستورالعمل این بند از لایحه بودجه را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ تهیه کنند.

مصوبه محیط زیستی مجلس برای عوارض پسماند 

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری، سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کردند تا فهرست مواد اولیه، قطعات و کالا‌هایی را که تمام یا بخشی از آنها قابل بازیافت است، تهیه کند.

تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالاهایشان را بازیافت کرده‌اند، مشمول عوارض «قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی» نمی‌شوند.

تا سقف هزار میلیارد تومان از عوارض حاصل از قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی، در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های یاد شده(ایجاد تأسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی)، با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کارتخوان های پزشکان عزیز را فراموش نکند
مخصوصا دندانپزشکان را
انها با جان و دل مالیات می دهند
آخرین اخبار